English

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی؛

۹۸ درصد بودجه دولت صرف هزینه جاری می‌ شود

عبدالله رضیان با بیان اینکه 98 درصد بودجه دولت را هزینه جاری می‌خورد، اظهار کرد: همین چیزی که به‌ عنوان درآمد ماهانه دولت به خزانه وارد می‌شود مستقیم یا تبدیل به یارانه شده و یا صرف پرداخت حقوق کارمندان دولت می‌شود.

98 درصد بودجه دولت صرف هزینه جاری می‌ شود

به گزارش خبرگزاری موج، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات و منابع کشور یکی از مشکلات جدی است و ما امسال 307 هزار میلیارد تومان به عنوان منابع درآمدی در قانون بودجه 96 تعریف کردیم ولی تا الان فقط به ادارات و پیمانکاران اوراق دادیم و پول نقدی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه 98 درصد بودجه دولت را هزینه جاری می‌خورد، اظهار کرد: همین چیزی که به‌عنوان درآمد ماهانه دولت به خزانه وارد می‌شود مستقیم یا تبدیل به یارانه شده و یا صرف پرداخت حقوق کارمندان دولت می‌شود و در این رابطه مجلس شورای اسلامی، دولت را  در بحث بودجه‌ریزی وادار کرد  تا بر مبنای عملیاتی شدن برنامه‌ریزی کند تا فضای بودجه‌ریزی عوض شود.

رضیان تصریح کرد: امسال از بحث درآمدهای نفتی که به صندوق ذخیره ارزی واریز می‌شود، مبلغ  300میلیون دلار به آب اختصاص می‌دهیم و بنا شد این ظرفیت را بالا ببریم چرا که زیرساخت‌های آبی روستایی ما عمدتا اشکال دارد.

نماینده مردم قائم‌شهر و حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس مبلغ 1.5 میلیارد دلار برای اشتغال در روستاها گذاشته و به نبیان معاونت عمرانی استانداری محول شده است، گفت: امیدواریم پیگیری باشد تا این ظرفیت را در حوزه انتخابیه به‌ویژه در تولید صنایع کوچک و متوسط بالا ببریم.

وی ادامه داد: امسال مبلغ 4.5 میلیارد تومان در حوزه قائم‌شهر تأمین اعتبار شد و تا الان تنها 30 درصد این مبلغ تخصیص یافت و امیدواریم در بحث زیرساخت‌های مربوط به طرح هادی استفاده شود.

رضیان افزود:  120 روستا در بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر داریم و با یک حساب سرانگشتی اگر دولت به هر روستا سالانه 100  میلیون تومان دهد به بودجه 12 میلیارد تومانی نیازداریم  که در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه