English

دانشگاه های مازندران برای ظرفیت فکری و مدیریتی استان سرمایه‌گذاری کنند

استاندار مازندران بیان داشت: دانشگاه های مازندران برای ظرفیت فکری و مدیریتی استان سرمایه‌گذاری کنند.

دانشگاه های مازندران برای ظرفیت فکری و مدیریتی استان سرمایه‌گذاری کنند

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسلامی با بیان اینکه باید فرایند تبدیل علم به فنآوری و فنآوری به ثروت و تاثیرپذیری آن در بهبود کیفیت زندگی مردم توجه شود، خاطرنشان کرد: باید عملکرد ما از شعار، پوستر و بنر به یک عملکرد و کارکرد مدیریتی تبدیل شود که در این راستا باید فرایند پژوهشی ما مسائل علمی را دنبال کند و به سمت تقاضا محور و پژوهش محور حرکت کند.

وی یادآور شد: باید به حوزه‌ای که دغدغه مسوولان و نخبگان است توجه شود و از اساتید مطالبه‌گری کنیم زیرا پژوهش بدون توجه به مسائلی که دغدغه مردم  است تاثیرگذار نیست.  

استاندار مازندران تصریح کرد: از دانشگاه‌های مازندران انتظار داریم که در مسیر توسعه علمی و فنآوری ظرفیت‌هایی که سبب پیشرفت علمی کشور، استان و شهرستان می‌شود را شناسایی کرده و برای ظرفیت فکری و مدیریتی سرمایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد: امروز محیط زیست ما مشکل دارد و آب و خاک مازندران آسیب دیده است، باید به زیرساخت‌های رفع این مشکلات توجه شود و از فرصت‌ها استفاده بهنگام شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه باید دانشگاه‌ها در درون خود متعهد به تربیت نیروی انسانی کارآمد شوند، افزود: تربیت دانشجویان بدون مهارت برای جامعه مفید نیست، دانش‌آموختگان بیکار کسانی هستند که مهارت لازم را ندارند وگرنه کسی که مهارت دارد بیکار نیست.

این مسوول تصریح کرد: صنعت باید همگام با دانش حرکت کند، تاکنون شرایط محیطی، اقتصادی و کسب و کار ما به گونه‌ای نبوده که با هم تنظیم باشند، باید به ارتباط نخبگان، محققان و دانش آموختگان دانشگاه با حوزه صنعت توجه شود.

اسلامی تشکیل هسته ارتباط دانش و کسب و کار برای حل مشکلات، توجه جدی به تفکیک زباله از مبدا، درخواست از فعالان اقتصادی برای کمک به برندسازی مازندران، مدیریت زنده نگه داشتن جنگل و تشکیل اتاق فکر با محوریت دانشگاه را از جمله برنامه خود برشمرد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد دریامحور مطالبه استاندار از دانشگاهیان است، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت جنگل اعم از بوم‌گردی و گردشگری، سواحل دریا، بخش کشاورزی و دریا از جمله ظرفیت‌های مهم استان هستند که تاکنون به نحو شایسته از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است که می‌توان به حوزه صنایع پشتیبان، صنایع تبدیلی و مادر به آن پرداخت.

استاندار مازندران ادامه داد: به ظرفیت دریا تنها در بخش کشتیرانی و تبادل دریایی بسیار مختصر توجه شده است درحالیکه می‌توان به حوزه گردشگری دریایی، آبزی پروری، صنایع کشتی سازی، ذخایر نفت و گاز دریایی و الگوهای جدید بهره برداری کرد.

اسلامی گفت: گردشگری در اقتصاد مازندران نقشی ایفا نکرده است زیرا فاقد زیرساخت بوده و هنوز فرصت شغلی برای آن انجام نشده لذا سود اقتصادی برای ما نداشته است، ما در این حوزه نیازمند جلب سرمایه‌گذار به صورت قاطع و جدی هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه