English

مازندران به اندازه ۱۵ استان داوطلب کتاب دارد

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه مازندران به اندازه 15 استان داوطلب کتاب دارد، خاطرنشان کرد: استان مازندران در چند سال گذشته در برپایی نمایشگاه کتاب رتبه نخست کشور را دارد.

مازندران به اندازه 15 استان داوطلب کتاب دارد

به گزارش خبرگزاری موج، محمد شعبانی اظهار کرد: هر ساله 800 نمایشگاه کتاب در مدارس استان مازندران برپا می‌شود و مازندران در سطح کشور در برپایی نمایشگاه کتاب بی‌رقیب است.

وی با بیان اینکه کتاب‌ها از یارانه بالایی چاپ بهره‌مند می‌شوند، افزود: این کتاب‌ها تخفیف ویژه دارند و براساس نیاز روز دانش‌آموزان و زیر نظر منادی تربیت حوزه معاونت پرورشی وزارت‌خانه چاپ می‌شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه مازندران به اندازه 15 استان داوطلب کتاب دارد، خاطرنشان کرد: استان مازندران در چند سال گذشته در برپایی نمایشگاه کتاب رتبه نخست کشور را دارد.

این مسوول تصریح کرد: برای ترغیب دانش‌آموزان به سمت و سوی کتاب و کتابخوانی  به همراه فروش کتاب‌ها برگه‌ای توزیع می‌شود که دانش‌آموزان کتاب را بعد از  مطالعه خلاصه و در مسابقه شرکت می‌کنند و جوایز این مسابقه بسیار نفیس است.

شعبانی با بیان اینکه این برنامه مسابقه نیست بلکه ترغیب دانش‌آموزان به کتابخوانی است،خاطرنشان کرد: در سال گذشته 11 هزار برگه به به این مسابقات فرستاده شد و امسال قرعه‌کشی انجام شد و وایز به دانش‌آموزان اهدا شد و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 50 هزار دانش‌آموز در این مسابقه شرکت می‌کنند.

وی یادآور شد: از سال 89 پست کتابداری را در کتابخانه‌های مدارس حذف کردند و در حال حاضر بیش از 3 میلیون کتاب در مدارس متولی ندارند و همین امر موجب راکد شدن کتابخانه‌ها در مدارس شده است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران  با اشاره به اینکه 70 درصد کتاب‌ها در مدارس نیاز به وجین دارند، گفت: کتاب‌ها  در مدارس قدیمی شدند  و از رده خارج شدند و نیاز است که کانون پرورش فکری و اداره کتابخانه‌های استان می‌توانند کمک کنند که کتاب‌ها را جایگزین کنیم.

این مسوول خاطرنشان کرد: حوزه کتابخانه‌های کلاسی برپا شده که نیاز به کتابدار ندارد و دانش‌آموزان خودشان کتاب را به امانت می‌گیرند و مطالعه می‌کنند و فضای بسیار خوبی در کلاس‌ها ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ادارات باید در هفته کتاب در کنار هم کار مشترک انجام دهند، گفت: در سطح استان به جای اینکه هر کس جلوی خودش و مدیران خودش دور بزند باید تمام نهادهای فرهنگی انسجام داشته باشند و نیاز به هم‌فکری تمام نهادها است و تا حوزه کتابداری ارتقا یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه