English

قرآن کریم در کشور مهجور قرار گرفته است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه طی سال جاری دو وقف قرآنی در استان به ثبت رسیده است، افزود: قرآن کریم در کشور مهجور قرار گرفته است.

قرآن کریم در کشور مهجور قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در دوره آموزشی طرح تربیت مربی حفظ قرآن کریم اوقاف استان که در دانشگاه علوم قرآنی برگزار شد، اظهار کرد: در دهه وقف 14 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین‌المللی در مازندران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سال جاری دو وقف قرآنی در استان به ثبت رسیده است، افزود: قرآن کریم در کشور مهجور قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه همایش‌های مختلف در کشور برگزار می‌شود اما زمانی که به همایش قرآنی می‌رسیم بودجه مناسبی نداریم، تصریح کرد: وقف‌های قرآنی در استان بسیار اندک است و همه باید تلاش کنیم این موقوفات افزایش پیدا کند.

حیدری با بیان اینکه فکرها تشنه معارف قرآن کریم است، خاطرنشان کرد: همه مربیان طرح تربیت مربی مبلغان موقوفات قرآنی هستند و در این راستا باید فرهنگ‌سازی کنند.

وی با اشاره به اینکه استقبال از موقوفات در مازندران مناسب است اما در مقابل برخی افراد و سازمان‌ها در مقابل احیای موقوفات و پرداخت حق و حقوق وقف مقاومت می‌کنند، گفت: نظر مراجع تقلید، علما و حتی مدیران ارشد استان مانند آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان، اسلامی استاندار مازندران بر احیای کامل موقوفات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اجرای امینانه نیت واقف در استان، افزود: مدرسه فنی و حرفه‌ای در قائم‌شهر در راستای اجرای نیت واقف در دهه وقف تجهیز شده است.

حیدری با بیان اینکه وقف‌های جدید به سمت و سوی نیازهای جامعه کشیده شود، اظهار کرد: برخی دانشجویان برای تحصیل دارای مشکلات بسیاری هستند که اگر موقوفاتی در این زمینه وجود داشته باشد اوقاف می‌تواند دغدغه مالی این دانشجویان را برطرف کند.

وی در پایان گفت: ترویج مفاهیم و معارف قرآن کریم یکی از نیازهای روز جامعه است که مربیان قرآنی می‌توانند در این حوزه ورود کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه