English

معرفی امام جماعت جوان و اقامه نماز برای جذب جوان‌تر‌ها ضروری است

رئیس اداره اطلاعات شهرستان نور از عدم حضور جوانان در مساجد، گله کرد و افزود: معرفی امام جماعت جوان و اقامه نماز جماعت جذاب برای جذب جوان‌تر‌ها ضروری است.

معرفی امام جماعت جوان و اقامه نماز برای جذب جوان‌تر‌ها ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج، مجید بیات در جلسه شورای قرآن و ستاد اقامه نماز این شهرستان که با حضور اعضای این شورا و ستاد در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: تربیت قرآنی در جامعه و خانواده‌ها بر سلامت و امنیت نهاد خانواده و جامعه تاثیر جدی دارد و با توجه به موقعیت فرهنگی و توریستی غرب مازندران ترویج فرهنگ قرآنی و تربیت قرآنی ضرورت دارد.

وی از عدم حضور جوانان در مساجد، گله کرد و افزود: ائمه جماعت بیشتر مساجد از روحانیون سن بالا هستند که به جهت کهولت سنی حتی برای بعضی‌ها ایستادن سخت است بنابراین توان جذب جوانان و فعالیت‌های فرهنگی را ندارند در نتیجه اهتمام به معرفی امام جماعت جوان و اقامه نماز جماعت جذاب برای جذب جوان‌تر‌ها ضروری است.

رئیس اداره اطلاعات شهرستان نور تاکید کرد: آموزش و پرورش باید در مدارس به ویژه ابتدایی برنامه‌ریزی ویژه برای تبیین آثار نماز و آشنایی با نماز و اقامه نماز جماعت داشته باشد.

این مسوول همچنین از بی‌اعتنایی به نماز و نمازخانه در اماکن عمومی انتقاد کرد و گفت: در اماکن عمومی به نماز و نماز خانه ارزشی نمی‌دهند و کثیف‌ترین مکان، کوچک‌ترین اتاق، حتی زیر پله که موکت نمور و نخ کشیده در آن قرار گرفته به نمازخانه اختصاص دارد که لازم است متولیان امر با بازدید و بازرسی از این اماکن تذکرات لازم برای احیای نمازخانه‌های مناسب و در شان به مسؤولان اماکن عمومی داده و تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور نیز در این جلسه از اجرای طرح آموزش مجازی قرآن در سطح شهرستان با ترویج فضای مجازی قرآنی خبر داد و افزود: اکنون ادارات و نهادهای مختلف فعالیت قرآنی دارند که در صورت تجمیع اعتبار و فعالیت‌ها نتیجه بهتری حاصل می‌شود.

 حجت‌الاسلام عیسی توپاحیدری افزود: محافل انس با قرآن نباید به ایام خاص محدود شود بلکه در طول سال و ایام مختلف ادامه داشته و از متخصصان قرآنی در فعالیت‌های قرآنی استفاده شود.

 وی از فعالیت 13 مرکز قرآنی زیر پوشش اوقاف خبر داد و گفت: در نظر داریم از مربیان مراکز تجلیل و کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به آنان هدیه شود.

حجت‌الاسلام جواد نجفی رئیس اداره تبلیغات شهرستان نور نیز از فعالیت 35 خانه و موسسه قرآنی زیر پوشش این اداره خبر داد و گفت: طرح پیوند مدرسه و مسجد را در شهرستان اجرا می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه