English

مانور پدافند غیرعامل در شهر نکا برگزار شد

فرماندار نکا با اشاره به در نظر گرفتن ده‌ها برنامه در هفته پدافند غیرعامل نکا گفت: نواختن زنگ پدافند غیرعامل، اجرای مانور پدافند غیرعامل در سطح شهرستان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، اجرای مانور نجات و امداد در مدارس و آشنایی دانش‌آموزان با پدافند غیرعامل از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته در شهرستان است.

مانور پدافند غیرعامل در شهر نکا برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، جعفر احمدی همزمان با آغاز هفته پدافند غیرعامل در جمع دانش‌آموزان نکایی اظهار کرد: پدافند غیرعامل، مجموعه اقداماتی است که توان دفاعی ما را در مواقع بحران و خطر بالا برده و مانع از افزایش خطرات می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش از مسائل مهم در جامعه و مهم‌ترین اصل در پدافند غیرعامل است، افزود: باید این آموزش‌ها از مدارس آغاز و در بین آحاد جامعه نهادینه شود.

فرماندار نکا گفت: اینکه دانش‌آموزان ما با چگونگی تهدیدهای مختلف در جامعه و راه مقابله با آن اشنا شوند، توان مقابله با تهدیدها را در اجتماع افزایش می‌دهد؛ چرا که این دانش‌آموزان سفیران ما در جامعه برای نهادینه کردن فرهنگ‌های مختلف هستند و می‌توانند در خانواده‌های خود نقش‌آفرینی کنند.

احمدی ادامه داد: برای ترویج و فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل در جامعه، نقش آموزش و پرورش، دانش‌آموزان، مدارس و معلمان بسیار پررنگ است و می‌توان از این ظرفیت برای فرهنگ‌سازی در کل جامعه استفاده کرد.

وی با تأکید بر افزایش مهارت‌‌آموزی در بحران و حوادث یادآور شد: همه مردم در گروه‌های سنی مختلف و مشاغل متفاوت باید در برابر تهدیدات، بحران‌ها و بلایای طبیعی، آمادگی لازم را داشته باشند تا از خسارت‌های احتمالی کم شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان نکا بیان کرد:  هرچه آگاهی‌های ما در برابر بحران و حوادث بیشتر باشد به همان نسبت هم خسارت‌ها کمتر شده و تلفات به حداقل می‌رسد.

احمدی با تأکید بر فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل در بین مدیران و آحاد جامعه گفت: با فرهنگ‌سازی مناسب در این راستا می‌توانیم خطرات را شناسایی و خسارت‌ها را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: ادارات و نهادها باید بیش از همیشه نسبت به پدافند غیرعامل توجه داشته و مسأله آموزش را مورد توجه قرار دهند چرا که اگر اداره‌ای در این راستا به درستی به وظایف خود عمل نکند، در مواقع خطرات از ایمنی پایین برخوردار خواهد بود.

فرماندار نکا همچنین با اشاره به آغاز هفته پدافند غیرعامل افزود: ششم تا یازدهم آبان به نام هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است که ادارات و نهادها اهتمام ویژه به این هفته و اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده اعمال کنند.

احمدی اظهار کرد: اگر فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل در بین نهادها، ادارات و جامعه به درستی انجام شود مطمئنا" بسیاری از خطرات و خسارت‌ها به حداقل می‌رسد چرا که فرهنگ‌سازی مناسب همواره جواب داده و گره‌گشایی کرده است.

وی با اشاره به در نظر گرفتن ده‌ها برنامه در هفته پدافند غیرعامل نکا گفت: نواختن زنگ پدافند غیرعامل، اجرای مانور پدافند غیرعامل در سطح شهرستان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، اجرای مانور نجات و امداد در مدارس و آشنایی دانش‌آموزان با پدافند غیرعامل، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر و اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی، شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و افزایش  اگاهی مردم در حوادث از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در هفته پدافند غیرعامل شهرستان نکا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه