English

کالاهای سرمایه‌ای پس از برجام وارد کشور نشد

عضو هیأت علمی دانشگاه‌های مازندران با اعلام اینکه کشورهای اروپایی سرمایه‌گذاری خاصی که منجر به تولید و اشتغال در کشور شده باشد نداشتند، گفت: کالاهای این کشور به قیمت بسیار بالا در ایران به فروش می‌رود و از بازار کشور ما به خوبی استفاده می‌کنند.

کالاهای سرمایه‌ای پس از برجام وارد کشور نشد

به گزارش خبرگزاری موج، صادق‌علی رنجبر در ارتباط با موضوع کشورهای اروپایی در ارتباط با برجام، اظهار کرد: اگر در جریان توافق هسته‌ای دقت کرده باشید فرانسه نقش پلیس بد منطقه را بازی می‌کرد.

وی تصریح کرد: حمایت این کشور در حال از برجام قطع به یقین زمینه حفظ منافع مادی این کشور را فراهم می‌کند و گرنه فرانسوی‌ها بارها و بارها نشان دادند که چندان مثل دیگر کشورهای اروپایی علاقه‌مند به پیشرفت کشور ما نیستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه‌های مازندران در پاسخ به این سؤوال که کشورهای اروپایی تا چه زمانی پایبند به برجام هستند، افزود: نوع چینش مفاد برجام در حال حاضر به نفع این کشورها است.

وی با اعلام اینکه کشورهای اروپایی سرمایه‌گذاری خاصی که منجر به تولید و اشتغال در کشور شده باشد نداشتند، گفت: کالاهای این کشور به قیمت بسیار بالا در ایران به فروش می‌رود و از بازار کشور ما به خوبی استفاده می‌کنند.

رنجبر به فعالیت پژو در ایران اشاره کرد و ادامه داد: این شرکت در حال فعالیت است ولی قیمت این کالا را خودش تعیین کرده، کارگر ارزان و محصول تولیدی را با قیمت بسیار بالا دوباره به ما می‌فروشد.

وی با اشاره به وضعیت جغرافیایی کشور ما و ارتباط با کشورهای حاشیه دریایی خزر، بیان کرد: کشورهای اروپایی از این ظرفیت برای دست‌یابی به بازارهای هدف استفاده می‌کنند، ایران در حال حاضر مرکز ترانزیت منطقه است.

عضو هیأت علمی دانشگاه‌های استان مازندران خاطر نشان کرد: تا زمانی که کمترین حق و حقوق از برجام به ما برسد، آنها به آمریکا فشار می‌آورند.

وی اضافه کرد: بنده احساسم این است که آنها در حال حاضر به دلیل بستن قراردادهای مالی از آمریکا در ایران جلو افتادند و منافع آنها در برجام است.

رنجبر یادآور شد: تا چه زمانی این کشورها به پای برجام می‌مانند قابل پیش‌بینی نیست ولی آنها منفعت‌طلب هستند و تنها به فکر حفظ منافع خویش هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه