English

کاهش ۵ درصدی فوتی ناشی از تصادفات رانندگی در ۶ ماهه امسال

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: طی 6 ماه امسال فوتی ناشی از تصادفات رانندگی 5 درصد کاهش داشت.

کاهش 5 درصدی فوتی ناشی از تصادفات رانندگی در 6 ماهه امسال

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط‌عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار کرد: در 6 ماهه امسال تعداد 335 نفر ( 250 مرد و بقیه زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش داشت.

وی با بیان اینکه در تمامی محورها به جز محور برون شهری شاهد کاهش  آمار بودیم، اضافه کرد: جاده‌های برون‌شهری با 236 مورد با افزایش یک درصدی مواجه بودیم و محور درون شهری با 81 نفر (کاهش 16 درصدی) و راه روستایی با 18 نفر (با کاهش 18 درصدی)  فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران ادامه داد: براساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری ،میاندورود با 56،  بابل با 43 و آمل با 38 مورد بیشترین و شهرستان رامسر با 6 مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

عباسی در تفکیک وضعیت متوفی افزود: در زمان وقوع تصادف 93نفر از افراد عابرین پیاده ، 81 نفر سرنشین ، 78نفر موتور سوار ،77 نفر راننده و 6 مورد هم دوچرخه‌سوار فوتی به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است، اظهار کرد: در 6 ماه امسال، 8 هزار و 600 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشت. 

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در زمینه کاهش آمار کشته‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی مؤثر باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه