English

برداشت و توزیع انار میانکاله توسط ۵ شرکت تعاونی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میانکاله گفت: 5 شرکت تعاونی، کار برداشت و توزیع انار میانکاله را برعهده دارند و چیدن انار توسط افراد عادی ممنوع است.

برداشت و توزیع انار میانکاله توسط 5 شرکت تعاونی

به گزارش خبرگزاری موج، زمان رضااحمدی اظهار کرد: همان‌طور که پیش از این اطلاع داده شده بود؛ از سال 91 تاکنون برداشت انار از منطقه حفاظت‌شده پناهگاه حیات وحش میانکاله ساماندهی شده است و از طریق تعاونی‎های مستقر در دهستان میانکاله برداشت و توزیع می‎شود.

وی افزود: روزهای جمعه با حجم بسیار بالایی از افراد بومی و غیربومی روبه‌رو هستیم که برای برداشت انار به میانکاله مراجعه می‌کنند اما تنها افراد آموزش‌دیده که در قالب تعاونی‌های مربوطه دارای کارت ویژه از اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران هستند، اجازه چیدن انار را دارند و برای افراد عادی ممنوع است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: افرادی که قصد استفاده از انار میانکاله را دارند، می‎توانند این محصول ارگانیک را از پنج تعاونی مستقر در همین منطقه به قیمت بسیار مناسبی خریداری کنند.

رضااحمدی تصریح کرد: روز گذشته نیز همین تدابیر اجرا شد و مأموران حفاظت محیط زیست مستقر در میانکاله، در درب ورودی پناهگاه حیات وحش از مسافران خواستند تا از برداشت انار خودداری کنند.

وی در پایان گفت: برداشت انار از پناهگاه حیات وحش میانکاله از 25 مهرماه آغاز شده است و تا 9 آبان‌ماه ادامه دارد و در این ارتباط نیز حدود 600 نفر ساماندهی شده‌اند.

 12 هزار هکتار از مساحت 68 هزار و 800 هکتاری منطقه حفاظت‎شده میانکاله پوشیده از جنگل طبیعی انار وحشی است که از سال 91 تاکنون در مهرماه هر سال، برداشت انار از طریق شرکت تعاونی‎های مربوطه به‌مدت دو هفته صورت می‎گیرد تا کمترین آسیب به این ذخیره‌گاه زیست‌کره وارد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه