English

توسعه مازندران در گرو بهره مندی از ظرفیت جوانان استان است

محمدی نوری یکی از گزینه احتمالی استانداری مازندران بیان داشت: توسعه مازندران در گرو بهره مندی از ظرفیت جوانان استان است.

توسعه مازندران در گرو بهره مندی از ظرفیت جوانان استان است

به گزارش خبرگزاری موج، محمد جواد محمدی نوری که این روز ها از وی به عنوان استاندار جوان مازندران در محافل سیاسی به گوش می رسد، در گفت و گوی با اشاره به فرصت های موثر صنعتی و گردشگری به ویژه در حوزه صنایع دریایی، از عدم توسعه یافتگی استان مازندران به دلیل عدم بهره وری از نخبگان جوان این استان یاد کرد و  مغفول ماندن طرح توسعه استان را به دلیل ادامه حضور مدیران پیر و سالخورده استان برشمرد.

وی با اشاره به اینکه مازندران در مقایسه با بسیاری از استان های کشور سرشار از منابع بزرگ طبیعی و الهی از جمله دریا و جنگل است، در عین حال تاکید کرد دولت امروز گویا فقط به صرف ماهیگری در استفاده از منابع دریایی رضایت داده و هنوز جایگاه واقعی بهره گیری از صنایع دریایی در  استان در هیچ یک از برنامه های دولت دیده نشده است.

محمدی نوری تاکید کرد: جنگل و دریا دو موهبت الهی بوده و می شود با برنامه ریزی مدون و جامع ضمن ایجاد اشتغال موثر و مولد خود در مقام یک کشور هم درآمد زا باشد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: با استفاده از قابلیت های گفته شده و با تدوین برنامه دراز مدت و همچنین جذب سرمایه گذاری خارجی میتوان مشکلات کوچک و بزرگ استان را بررسی  و آن را مرتفع ساخت.

محمدی نوری با تاکید بر اینکه استان مازندران از ظرفیت بالای علمی و نخبگان در بخش های آموزشی و پژوهشی در سطح کشور نیز برخوردار است گفت :  ولی جای تاسف دارد که میزان بیکاری در استان به فاجعه ای برای خانواده های این استان مبدل گردیده و امروز تقریبا در هر خانواده مازندرانی شاهد جوانان بیکار هستیم.

وی همچنین یادآور شد بستر کشاورزی که از دیر باز جزو فرصت های موثر استان بوده امروز به دلیل ساخت و سازهای بی رویه که  بعضا مردم روستا ها را مجبور به تغییر این نوع بافت ها کرده از بین رفته و طبیعی است که دیگر کسی از کشاورزی استان سخن نگوید، امروزه مازندران همچون سالهای گذشته در حوزه باغداری و کشاورزی در اولویت قرار ندارد و عدم توجه به کشاورزان چه در تامین ابزار و امکانات کشاورزی و چه در بحث ارائه تسهیلات کشاورزی باعث سرخوردگی کشاورزان و مانع بزرگ در راه صنعت  کشاورزی و باغداری شده است . ضمن آنکه این معضل در حوزه صنعتی نیز گویای یک واقعیت تلخ است که دامان صنایع استان را نیز گرفته است.

محمدی نوری با اشاره به اینکه ما در مازندران چیزی به عنوان صنایع مادر نداریم و صنایع کوچک و مراکز کارآفرین آن نیز خیلی مورد حمایت دولت نبوده گفت :  امروز بخش خصوصی ریسک سرمایه گذاری و تولید را به کار نمی گیرد.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو به روند بررسی توسعه استان مازندران در مباحث بافت های تاریخی و فرهنگی استان اشاره کرد و تاکید نمود : مهمترین قطب گردشگری در کشور به ویژه در ایام تعطیلات نوروز و فصل تابستان استان مازندران بوده در حالی که متاسفانه فقدان زیر بنای گردشگری مناسب و نبود امکانات لازم برای یک گردشگر در این استان باعث شده نتوانیم از ظرفیت عظیم مالی این صنعت در شکوفایی و سازندگی استان استفاده کنیم.

محمدی نوری گفت :  تاکید میکنم اگر بتوانیم با همراهی دولت و بخش خصوصی به یاری گردشگری استان بیاییم قطعا مازندران به خاطر فرصت های گردشگری در حوزه دریایی و غیره میتواند از منابع مالی عظیمی برخوردار گردد، پس نتیجه میگیریم با آنچه که بیان شد همسو شدن فرصت های گردشگری و منابع عظیم کشاورزی و تقویت مراکز صنعتی و توسعه روستاهای این استان میتواند الگوی مناسبی برای سایر استان های کشور  چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین المللی قرار گیرد چرا که وجود نعمت الهی چهار فصل بودن آب و هوای این استان و علاقه مندی مردم چه گردشگران داخلی و چه خارجی میتواند از این استان  یک مدل خوب و جامع در مقایسه با شهرهای بزرگ دنیا را طراحی نمود.

نامزد پیشنهادی استانداری مازندران همچنین با اشاره به آمار و کارنامه ورزشی استان تاکید کرد: مازندران از فرصت های قابلی در ورزش قهرمانی کشور برخوردار بوده ولی امروز ورزش کشتی در مازندران به قدری مورد توجه مردم این استان قرار دارد که بیش از پنجاه درصد ورزشکاران این استان در عرصه ورزش کشتی مشغول به فعالیت هستند . در کنار این موضوع باید پذیرفت عدم امکانات کافی و عدم توجه وزارت ورزش به قطب اول کشتی جهان میتواند باعث افت شدید ورزش کشتی استان شود در حالی که با تخصیص اعتبارات لازم و به موقع و فراهم کردن خانه های کشتی در هر یک از شهرهای این استان موجب پرورش و شکوفایی نو قهرمانان و پیشرفت این ورزش و تداوم موفقیت های آن در حوزه بین الملی شد.

محمدی نوری سرمایه گذاری خارجی برای کمک به توسعه استان را نیز از اولویت های مهم این دیار بر شمرد و البته خاطر نشان ساخت این موضوع بایستی با حمایت دستگاه دیپلماسی کشور برنامه ریزی شود و مقامات امنیتی کشور نیزباید سازو کاری معین امنیت سرمایه گذاری ها را تضمین نمایند.

این فعال سیاسی در مهمترین بخش مصاحبه خود با اشاره به اینکه قصد دارد تا پس از اعتماد دولت در پذیرش این مسولیت در استان نسبت به ساماندهی جدی در حوزه ادارات اقدام نماید گفت :به جرات میتوانم بگویم توسعه استان را با استفاده از ظرفیت های نسل جوان به پیش خواهم برد و قول خواهم داد استان خودم را با جوان هایش بسازم. 

وی با تقدیر از حسن نگاه ریاست محترم جمهور به استفاده از ظرفیت های جوانان و زنان تاکید کرد : امروز سهم استفاده از مدیران زن در استان بسیار ناچیز بوده و در اولین اقدام حتما از وجود زنان فرهیخته استان در پست های نظیر فرمانداری، بخشداری و مدیر کلی بهره گیری نمایم.

محمدی نوری جوانان مازندران را فرصت بسیار خوب و ایده ال در حوزه استان بر شمرد و خاطر نشان کرد این حق طبیعی جوانان نخبه و فرهیخته مازندرانی است تا در توسعه و پیشرفت استان مادری خود نقش آفرین باشند. وی در پایان اظهار امیدواری کرد حال که با حمایت هیات محترم وزیران و مجمع نمایندگان شریف استان در مجلس شورای اسلامی، مازندران به عنوان پایلوت انتخاب اولین استاندار جوان مطرح شده است، این نو گرایی دولت را به فال نیک گرفته تا بتوانیم نظام جمهوری اسلامی را با تکیه بر نسل جوان بیمه نماییم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه