English

فاجعه‌ای به نام ویلاسازی در شالیزارها

عضو انجمن نخبگان علمی آلمان بیان داشت: پاسداران و نگهبانان عرصه‌های محیط‌زیستی با تمام کمبودهای موجود برای حفظ حیات این ثروت ملی تلاش می‌کنند.

فاجعه‌ای به نام ویلاسازی در شالیزارها

به گزارش خبرگزاری موج، پروفسور عطاءالله قبادیان اظهار داشت: پاسداران و نگهبانان عرصه‌های محیط‌زیستی با تمام کمبودهای موجود برای حفظ حیات این ثروت ملی تلاش می‌کنند.

وی فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد را در حوزه محیط‌زیست امری پراهمیت دانست و بیان داشت: فرهنگ‌سازی در حوزه مسائل محیط‌زیستی می‌تواند میزان قابل‌توجهی از تخریب‌های موجود را کاهش دهد.

پروفسور قبادیان دیدگاه‌های سیاسی و جاه طلبانه را در مسائل محیط‌زیست موجب تأسف خواند و عنوان کرد: به هشدارهای محیط‌زیستی نباید بعد سیاسی داده شود.

پژوهشگر عرصه محیط‌زیست تصریح کرد: جنگل‌ها و دریای مازندران در ناپایداری کامل به سر می‌برد آن‌هم درجایی که به‌عنوان میعادگاه محیط‌زیست مطرح است و یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی در کشور محسوب می‌شود.

پروفسور قبادیان تجاوز به حریم دریا و ویلا سازی در کشتزارهای برنج را از اتفاقات تأسف‌برانگیز در شمال کشور خواند و عنوان کرد: سازمان گردشگری می‌تواند با ارائه طرح‌های مناسب از وقوع اتفاق‌های ناراحت‌کننده در این حوزه بکاهد.

وی ادامه داد: کشاورزی در مازندران در حال خطر است کشتزارهای برنج با خشکی مواجه می‌شوند و جنگل‌ها از بین می‌رود آن‌هم جنگلی که به‌عنوان کارگاه‌های تولید آب نام‌برده می‌شوند و می‌توانند خطر سیل را دور کنند.

پروفسور قبادیان درزمینهٔ محیط‌زیست پیشنهاد ایجاد بنیاد ملی و علمی نجات سرزمین را مطرح و خاطرنشان کرد: این بنیاد می‌تواند در هر استانی ایجاد شود با اختصاص بودجه‌ای جلوی فجایع زیست‌محیطی را بگیرد و خردورزی را جایگزین جهل درزمینهٔ حفظ محیط‌زیست کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه