English

بدهی بیش از ۱۴ میلیارد تومانی نساجی قائم‌شهر به سازمان گسترش صنایع

مدیرعامل کارخانه نساجی قائم‌شهر با بیان اینکه کارخانه نساجی قائم‌شهر، از سال 88 تاکنون، 14 میلیارد و 800 میلیون تومان به سازمان گسترش و نوسازی بدهکار است، گفت: باید بدهی به اداراتی همچون برق، آب، گاز و بیمه را هم به آن اضافه کرد.

بدهی بیش از 14 میلیارد تومانی نساجی قائم‌شهر به سازمان گسترش صنایع

به گزارش خبرگزاری موج، مشکلات کارخانه نساجی قائم‌شهر توسط مدیرعامل کارخانه نساجی قائم‌شهر و اعضای شورای شهر قائم‌شهر بررسی شد.

مدیرعامل کارخانه نساجی قائم‌شهر با بیان اینکه کارخانه نساجی در سال 1307 کلنگ‌زنی شد و در سال 1309 به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: به مرور زمان از کیفیت دستگاه‌ها و کارخانه کاسته شد و به همین‌منظور در سال 76 تا 77 بازسازی شده است.

مهرداد محمودی افزود: در حال حاضر ماشین‌آلات نساجی فرسوده است و با وجود اینکه در سال 91 بازسازی انجام شد ولی دوباره  نیاز به بازسازی دارد و این بازسازی هزینه‌بر است.

وی تصریح کرد: 215 نیروی کار در این واحد تولیدی مشغول کار هستند و زمانی که من به‌عنوان مدیرعامل آمدم، بخشی از حقوق فروردین‌ماه و تمام حقوق اردیبهشت‌ماه دو و همین‌طور پول بیمه فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه پرداخت نشده بود و الان تا مرداد را تسویه کردیم و فقط شهریور را بدهکاریم.

مدیرعامل کارخانه نساجی قائم‌شهر با بیان اینکه برای نجات کارخانه باید طرح انتقال آن به شهرک رستم‌کلا اجرایی شود، اظهار کرد: این کار سبب احیای مجدد صنعت نساجی می‌شود و نوعی سرمایه‌گذاری است چرا که هدف ما نوسازی است و بازسازی بیشتر از دو سال جواب نمی‌دهد و رو به زیان‌دهی می‌رود.

محمودی افزود: کارخانه نساجی قائم‌شهر، از سال 88 تاکنون، 14 میلیارد و 800 میلیون تومان به سازمان گسترش و نوسازی بدهکار است که باید بدهی به اداراتی همچون برق، آب، گاز و بیمه را هم به آن اضافه کرد.

وی با بیان اینکه بخش بافندگی این کارخانه با سرمایه کمتر قابل نجات دادن است، تصریح کرد: بخشی از مشکلات قسمت بافندگی انتخاب نامناسب ماشین‌آلات بود که در حال حاضر کارایی ندارد که به‌عنوان مثال یکی از آنها از 22 سال پیش روی آن نایلون کشیده شده و بلااستفاده مانده است.

مدیرعامل کارخانه نساجی قائم‌شهر  ادامه داد: برای اجرای طرح انتقال کارخانه به شهرک رستم‌کلا، 30 میلیارد تومان نیاز داریم تا کارخانه و ماشین‌آلات نوسازی شود.

محمودی در پایان گفت: در 6 ماهه نخست امسال، 2 میلیارد و 100 میلیون تومان زیان کارخانه نساجی بوده است.

در ادامه هر کدام از اعضای شورا به ارائه نظرات خود پرداختند که در ذیل به آنها اشاره می‌شود

نائب‌رئیس شورای اسلامی قائم‌شهر با بیان اینکه از  کارخانه نساجی قائم‌شهر، از 20سال گذشته تاکنون زیان‌ده بوده است، اظهار کرد: ما در واقع یک کارخانه زیان‌ده را خریداری کردیم.

عباس صالح‌زاده افزود: باید فکر اساسی برای این کارخانه کرد و نمی‌توان از محل پرداخت عوارض مردم به شهرداری به نساجی پولی بدهیم.

شیرسوار: به مشکلات شهری واقع‌بینانه بنگریم

دیگر عضو شورای اسلامی قائم‌شهر با بیان اینکه سهام‌داری با بنگاه‌داری تفاوت دارد، اظهار کرد: اقتصاد علم است و جناح و سلیقه نیست و باید در حوزه اقتصادی افرادی متخصص را دعوت کرده و از نظرات آنان بهره ببریم.

محمدعلی شیرسوار افزود: اگر کارخانه نساجی به زیان‌دهی نمی‌رسید نیازی به واگذاری نبود و مانند خیلی از شرکت‌ها به کار خود ادامه می‌داد.

وی تصریح کرد: ما از همه پتانسیل شهری و قدرت چانه‌زنی نمایندگان‌مان در مجلس استفاده نکردیم و نزدیک به دوماه از شروع کار شورای جدید گذشت ولی نماینده‌ای در حوزه کارخانه نساجی معرفی نکردیم و این نقدی است که به ما وارد است.

این عضو شورا با بیان اینکه وقتی شورای پنجم شروع به کار کرد عده‌ای با نصب بنر در سر در شورا اعتراض خود را به بهانه نگرفتن حقوق کارگران اعلام کرده و اعتصاب کردند که معتقدم نوعی نمایش یا شو بوده است، اظهار کرد: اگر بخواهیم در رابطه با عملیات بنگاه‌داری و سرمایه‌داری ورود نکنیم و از قبل خود را بازنده اعلام کنیم باز هم نمایش است.

شیرسوار افزود: باید بالاترین توان خود را برای رسیدگی به بالاترین اولویت شهر بگذاریم و به مشکلات شهری واقع‌بینانه بنگریم چراکه خوش‌بینانه و یا بدبینانه نگاه کردن ما را از مسیر خارج می‌کند.

به آینده بنگاه‌داری شهرداری در حوزه نساجی بدبین هستم

عضو دیگر شورای اسلامی قائم‌شهر  در ادامه با بیان اینکه امروز شهرداری هیچ سنخیتی با کارخانه نساجی ندارد و نباید به آن خوش‌بین بود، اظهار کرد: باید تکلیف شورا و شهرداری در رابطه با نساجی مشخص شود.

ایمان پویامهر افزود: از زمان خرید نساجی توسط شهرداری چه رویداد مثبتی اتفاق افتاد که بخواهیم ادامه دهیم.

وی در پایان گفت: نسبت به آینده بنگاه‌داری شهرداری در حوزه نساجی بدبین هستم و اجازه نمی‌دهم یک ریال از پول مردم که بابت عوارض پرداخت می‌کنند برای نساجی هزینه شود که اگر انجام شود حرام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی