English

خداحافظی با کشاورزی سنتی / افزایش تولید با آموزش کشاورزان مازندران

مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان داشت: ترویج کشاورزی علمی و آشنایی کشاورزان با فناوری روز سبب افزایش تولید محصولات با کیفیت و کم هزینه می‌شود.

خداحافظی با کشاورزی سنتی / افزایش تولید با آموزش کشاورزان مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، مجید بهادری با بیان اینکه روستا‌های اکنون با بافت روستایی ۳۰ سال قبل تفاوت‌های فراوانی دارد، گفت: اکنون شاهد عمران و آبادی در روستا‌ها هستیم که همه این‌ها به تلاش و پشتکار روستاییان برمی‌گردد و باید از منابع موجود بهره‌برداری لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سایت‌های الگویی برای آموزش کشاورزان در زمینه کشت و برداشت اصولی امسال در ۷۰ دهستان مازندران راه اندازی می‌شود، افزود: آنچه باعث می‌شود به توسعه روستایی دست یابیم، تولید و درآمد اقتصادی است و برای اینکه درآمد اقتصادی بالایی داشته باشیم راهی جز ترویج و توسعه روستایی نداریم.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: علمی کردن فناوری‌های کشاورزی سبب می‌شود وضعیت فعلی تولید محصول ارتقاء یابد.

بهادری افزود: آینده کشاورزی مربوط به کشاورزی هوشمند و پایدار است که می‌توان به درآمد اقتصادی بالایی در این زمینه دست پیدا کنیم و لازم است پای آموزش به کشاورزی بیشتر باز شود.

وی با بیان اینکه مازندران پارسال به‌عنوان پایلوت ملی، نظام نوین ترویج را در ۱۰ مرکز دهستان اجرا کرده است، گفت: اجرای سایت‌های الگویی در کنار کشاورز از جمله برنامه‌های آموزشی در سطح روستا‌ها است تا کشاورزان با آخرین روش‌های کشت و برداشت محصولات و سایر موارد مربوطه آشنا شوند.

مجید بهادری مدیر ترویج جهاد کشاورزی مازندران افزود: به منظور تقویت ارتباط کشاورزان، بهره‌برداران، روستاییان و گسترش دانش، توسعه کشاورزی، افزایش دانش، مهارت کشاورزان نظام نوین ترویج در کشور، توانمندسازی نیروی انسانی، بازسازی ساختار اداری، پهنه‌بندی و ارتباط جهاد کشاورزی با روستاییان اجرایی شد.

بهادری گفت: حدود ۵۰۰ نفر از کارشناسان در سطح مازندران، روستا‌ها را زیر پوشش پهنه‌بندی قرار دارند و به صورت مستقیم با خود کشاورزان، نمایندگان کشاورزان و دهیاران در ارتباط و در قالب برنامه‌های مختلف فعالیت‌های آموزشی را انجام می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه