English

یادداشتی از مجید عرب فیروزجایی:

برنامه ریزی مدون فرماندار جدید بابل برای حوزه گردشگری

امروزه یکی از رویکردهای اصلی شهرها، برنامه ریزی در ایجاد درآمد پایدار برحسب ظرفیت ها و قابلیت های منطقه است.

برنامه ریزی مدون فرماندار جدید بابل برای حوزه گردشگری

به گزارش خبرگزاری موج، عمده ترین این برنامه ها می تواند جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مراکز گردشگری باشد که علاوه بر اشتغال زایی، درآمدزایی پایدار را هم به دنبال خواهد داشت.

نگاهی گذار به شهر بابل نشان می دهد که علیرغم وجود پتانسیل و ظرفیت های مستعد گردشگری تاکنون  طرح و برنامه ای  در این خصوص آن چنان که باید، صورت نگرفته است

اما با آمدن فرماندار جدید و توجه جدی وی به  رفع مشکلات زیربنایی و توسعه پایدارشهرستان شاید بتوان روزهای بهتری را برای این شهر متصور شد.

ولی زاده در روزهای آغازین حضورش در مسند معاونت استاندار و فرماندار ویژه بابل با برپایی جلسات متعدد با مدیران ارشد استان درصدد  گشایش راهی برای برون رفت از تنگاهای موجود مسیر توسعه بزرگترین شهرستان استان است.

فرماندار جوان بابل  یکی از سیاست های جدی خویش را تقویت آثار تاریخی و گردشگری و توجه به توسعه شهرستان در این بخش مهم ذکر کرد .

وی ابراز داشت: نیاز است با توجه به ظرفیت های خوب گردشگری شهرستان بابل  باید در معرفی بهتر این ظرفیت ها و جذب گردشگران بیشتر برنامه ریزی مدون داشته باشیم  تا بتوانیم  با ایجاد درآمدزایی حوزه گردشگری، با رونق تولید و اشتغال در راستای اقتصاد مقاومتی  به شکل موثرتری عمل نماییم و از سوی دیگر به شهروندان بابلی هم خدمات بهتری ارائه نماییم.

صحبت های فرماندار بابل نشان می دهد که این شهرستان علیرغم دارا بودن بستر اما هنوز  به طور شایسته در این بحث موفق نبوده و مدیریت قوی و همه جانبه در بخش گردشگری بابل نیاز به  شدت احساس می شود.

اکنون نگاه مردم بابل به خصوص میراث دوستان بابلی به فرد اول شهر دوخته شده تا فرماندار  بزرگ ترین  شهرستان مازندران بتواند درهای  جاذبه های گردشگری این شهرستان  را به روی گردشگران بگشاید البته به فراهم نمودن بسترهایی که لازمه صنعت توریسم می باشد.

اگرچه تحقق این امر طی چند سال آتی دور از ذهن می نماید اما انتطار می رود ولی زاده به عنوان جوان ترین فرماندار که سابقه مدیریتی در چند استان را دارد بتواند زمینه ساز این تحول باشد.

حال باید منتطر ماند که آیا شهرستان بابل که با   بی تدبیری  مدیران  دچار روزمرگی شده است  روزهای خوش آینده را شاهد خواهد بود؟

فرماندار جدید بابل  راه دشواری در پیش دارد . وی مدیریت فرمانداریی را عهده دار شده که متاسفانه  هنوز بعد از چندسال چارت سازمانی ان به عنوان معاونت استاندار در حد تابلویی بر سردرب اتاق فرماندار باقی مانده و دراین مدت هیچ اقدامی برای این موضوع صورت نپذیرفته است.

اما ولی زاده قدم های اولش را با انگیزه  برداشته  و این امید را به مردم فهیم بابل داده که  با توجه به پتانسیل های قوی دراستان  و شهرستان راهی مطمئن برای تحقق هدف  و برنامه ها می توان پیدا کرد.

وی معتقد است بابل دارای ظرفیت های بالقوه ایی در زمینه های گردشگری،صنایع دستی ،تبدیلی،کشاورزی،آموزشی، درمانی ، فرهنگی و تجاری است که لازمه بالفعل درآمدن آن تدوین استراتژی مشخص می باشد که این استراتژی با وفاق، همدلی و تعهد و مسئولیت پذیری همه مسئولان شهرستان ورویکرد حمایتی دولت تدبیر وامید محقق می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • علی

    تورا خدا زمینهای کشاورزی را پارک ومکان تفریحی برای گردش گری نکنید هرانچه برای گردشگری را دارید احیا ورسیدگی کنید بگذارید روستاییان وکشاورزان همانطور که هستند زندگی کنند و ازاین طریق گردشگر جذب کنید.

  • مهدی آرام نژاد

    سلام و سپاس گزارش امیدوارکننده ای بود. پرداختن به اماکن تاریخی و نجات باقیمانده آن در شهرستان و گردشگری و سرمایه گزاری نیازمند توجه ویژه میباسد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه