English

مجلس برای اشتغال روستاییان ۱۰ هزار میلیارد تومان مصوب کرد

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس برای اشتغال روستاییان 10 هزار میلیارد تومان مصوب کرد.

مجلس برای اشتغال روستاییان 10 هزار میلیارد تومان مصوب کرد

به گزارش خبرگزاری موج، حسین نیازآذری اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی با هدف تحکیم جایگاه روستاها از محل منابع صندوق توسعه ملی مبلغ 1.5 میلیارد دلار  معادل 10هزار میلیارد تومان برای اشتغال جوانان روستایی مصوب کرد.

وی بیان کرد: از دولت انتظار داریم این اعتبار را به نحو مطلوب مدیریت کند و با اقدامات کارشناسی مانع از انحراف اهداف تصویب این اعتبار کلان شود. 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری 15مهر به‌عنوان روز ملی روستا، تصریح کرد: هدف مجلس از این مصوبه راهبردی حمایت همه‌جانبه از جوانان روستایی بوده و اشتغال پایدار مهم‌ترین عامل قوام روستاها است.

وی به موازنه منفی جمعیت روستانشین به نسبت جمعیت شهری اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین دلیل آن را عدم اشتغال جوانان روستاییاست.

نیازآذری اظهار کرد: مشکل روستاییان فقط با وام اشتغال حل نمی‌شود بلکه دولت باید برای همه متغیرهای حفظ روستاها برنامه و اقدام داشته باشد. 

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اعلام اینکه روز ملی روستا فرصتی مغتنم برای تبیین هرچه بیشتر کارکرد روستا و نقش روستاییان در کشور است، خاطرنشان کرد: اگرچه به برکت انقلاب اسلامی خدمات عمرانی خوبی به روستاها شده است اما باید توجه شود بسیاری از تأسیسات عمرانی و زیربنایی روستاها مستهلک شده و نیاز به خدمات مجدد عمرانی است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، حمایت از کشاورزان و فراهم کردن امکانات آموزشی و بهداشتی  و خدمات فنآوری ارتباطات را درکنار اجرای کامل طرح‌های هادی روستایی و  ارتقای امنیت شبکه‌های حمل و نقل را از عوامل مهم پایداری روستاها اعلام کرد و از شورهای اسلامی روستاها خواست در کنار پیگیری مسائل عمرانی به امورات فرهنگی و اجتماعی هم اهتمام شایسته‌ای داشته باشند. 

وی در پایان با گرامیداشت روز روستا و تبریک به همه روستاییان سخت‌کوش از تلاش و کوشش بی‌دریغ آنان برای مشارکت در تولید ملی قدردانی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه