English

باید مهارت آموزی و کارآفرینی را به دانش آموزان آموزش داد

نماینده مردم نور و محمودآباد مهارت آموزی، پژوهش محوری، خلاقیت و کارآفرینی را در تعلیم و تربیت امری مهم قلمداد کرد و گفت: مسئولان با تغییر نگاه باید مهارت آموزی و کارآفرینی را به دانش آموزان آموزش دهند تا در کنار تحصیل به راحتی وارد بازار کار شوند.

باید مهارت آموزی و کارآفرینی را به دانش آموزان آموزش داد

به گزارش خبرگزاری موج، علی اسماعیلی در جمع فرهنگیان اظهار داشت: نام امام حسین (ع) بیانگر جهاد، رشادت و مظلومیت است و در دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان اسلام با نام ائمه به دفاع از سرزمین ایران پرداختند.

وی ماه مهر را ماه مهرورزی دانست و بیان کرد: در کلاس درس بهتر است با یاد ونام خدا و وضو وارد شویم  چراکه همه ی موفقیت ها  با تکیه و توکل بر خداوند و پشتکار دست یافتنی است.

نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معلمی شغل انبیا است، یاد آور شد: معلمی برای مادیات نیست نگاه معلمی نگاه انبیا است و با تغییر نگاه و روش دانش آموزان راه رسم زندگی کردن را به آن ها می آموزد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معلمان در هر مقطعی انسان ساز هستند تصریح کرد:  باید از لحاظ آموزشی  بهتر از گذشته حرکت کنیم و هدف شورای آموزش و پرورش تربیت همه جانبه شاگردان باشد.

اسماعیلی بابیان اینکه آموزش و پرورش نیازمند همکاری خیرین، خانواده ها و سایر بخش های دولتی است، افزود: آموزش و پرورش زیر بنای تغییر و تحول کشور است. مسائل و مشکلات و دغدغه ی مالی و مادی معلمان نباید به کلاس درس کشیده شود و عشق و امنیت باید به دل دانش آموزان رسوخ پیدا کند تا با فکر باز به تحصیل بپردازند.

وی مهارت آموزی، پژوهش محوری، خلاقیت و کارآفرینی را امری مهم در آموزش قلمداد کرد و ابراز داشت: مسئولین با تغییر نگاه باید مهارت آموزی  و کار آفرینی را به دانش آموزان آموزش دهند تا در کنار تحصیل به راحتی وارد بازار کار شوند.

نماینده مردم  نور رویکرد پژوهشگری در مدارس را از نشانه های ایجاد ذهن خلاق در دانش آموزان برشمرد و یاد آور شد:  پژوهش هم صورت مسئله و هم جواب مسئله است. درواقع با ایجاد زمینه های خلاقیت در مدارس باید گامی در خلاق کردن ذهن دانش آموزان برداریم که این امر کمکی برای مدرسه و آینده کشور خواهد بود.

وی ایران را مهد تمدن و فرهنگ دانست و اذعان داشت: دنیا ایران را با بزرگان کشور و افرادی مثل مولانا، خیام، فردوسی، سعدی، نیما و دیگر موارد می شناسد.

اسماعیلی شهرستان نور را نگین فرهنگ ایران عنوان کرد و ادامه داد: همگان نور را با بزرگان نور همچون شیخ فضل الله نوری، علامه نوری، نیما، دکتر غلامحسین صدیقی، استاد بنان در موسیقی و موارد دیگر می شناسند. این نشان دهنده این است که معلمان دیروز برای پرورش شاگردان آن زمان تلاش های زیادی انجام داده اند که ثمره ی آن تلاش های چهره های نامی کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی