English

عزاداری تاسوعای حسینی در شهر چمستان برگزار شد

نایب رئیس شورای شهر چمستان با بیان اینکه واقعه کربلا برای همراهان امام حسین(ع) صحنه آزمون وفاداری، صبر، استقامت، ولایتمداری و بصیرت بود، افزود: عزاداری تاسوعای حسینی در شهر چمستان برگزار شد.

عزاداری تاسوعای حسینی در شهر چمستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، عباس ایزدی در گفت و گوی بیان داشت: روز تاسوعا به دلیل رشادت های حضرت ابوالفضل (ع) در نهضت عاشورایی عموما به نام این حضرت شناخته می شود اما این واقعه تاریخی منحصر به همان روز نیست و ابعاد والای شخصیتی آن حضرت چند جانبه است.

وی تصریح کرد: ارادت حضرت عباس (ع) به پیشگاه اباعبدالله، معرفت، گوش به فرمانی، ولایتمداری و وفای به عهد، همه نشان از این ارزش های والا دارد و از همه مهمتر این که تلاش کرد آب را به حرم اهل البیت(ع) ببرد و خودش آب ننوشید و دستانش را در این راه از دست داد.

نایب رئیس شورای شهر چمستان گفت: واقعه کربلا و نهضت عاشورا برای همراهان امام حسین(ع) صحنه آزمون وفاداری، صبر، استقامت، ولایتمداری و بصیرت بود و برای دشمنان نیز خباثت، بی رحمی، خیانت و بی دینی آنها را آشکار کرد.

وی افزود: این نبرد نبردی نابرابر بود، از یک طرف ۳۰هزار نفر و از طرف دیگر تنها ۷۲تن بودند و علاوه بر این دشمن با آتش زدن خیمه ها، غارت کردن اموال و... خباثت خود که در حد اعلی به رخ کشیدند که تاریخ در این باره قضاوت کرد.

این مسوول تشریح کرد: این صحنه ها در دنیای امروز نیز می تواند برای جهانیان درس عبرت شود و از هر دو طرف الگویی برای جامعه باشد، چه کسانی که حق جو و شهادت طلب هستند و چه کسانی که بر دیگران ظلم و ستم روا می دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه