English

شهادت شهید حججی، عاشورا را برای همه تداعی کرد

علی بابایی کارنامی با اشاره به اینکه در میان این همه حزب بازی ها، یک جوان 25 ساله می آید و خط بطلانی بر همه حرکتهای انحرافی می کشد، افزود: شهادت شهید حججی، عاشورا را برای همه تداعی کرد.

شهادت شهید حججی، عاشورا را برای همه تداعی کرد

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران در گفت و گویی بیان داشت: مراسم عزاداری سالار شهیدان بیشتر از جنبه روحی و روانی روی جوانان تأثیر دارد و برگزاری مراسم عزاداری در مساجد و هیأت‌های مذهبی و بیان وقایع زمان عاشورا و تاسوعای حسینی توسط مداحان موجب می‌شود جوانان علاوه بر اینکه با پیام قیام عاشورا آشنا می‌شوند از نظر روحی نیز سبک شوند و تأثیرات روحی و روانی بسیاری دارد.

وی گفت:همراهی و مشارکت نوجوانان و جوانان در ایام عزاداری امام حسین(ع) در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا این حضور را نوعی وفاق اجتماعی می‌داند که در کمتر نقاطی از جهان نظیر آن دیده می‌شود.

بابایی کارنامی اظهار داشت: شاید یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شود جوانان در اماکن مذهبی مانند مسجد و هیأت‌های مذهبی و تکایا حضور پرشور و نشاط داشته باشند، برخوردها و رعایت احترام اجتماعی است که باید در این اماکن حاکم باشد.

عضو هیات مدیره صنایع چوب و کاغذ ایران گفت: اگر امروز باصلابت و قدرت جلوی زورگویی استکبار می‌ایستیم و پاسخ می‌دهیم برخاسته از روحیه شهادت‌طلبی مردم و به‌ویژه جوانان است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد زنده نگه‌داشتن یاد شهدا، افزود:  قطعاً یاد شهدا فرهنگ شهادت را در جامعه زنده نگه خواهد داشت و استحکام درخت تنومند انقلاب و آسیب‌ناپذیری آن را موجب می‌شود.

بابایی کارنامی بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی رویش‌های فراوانی در بین جوانان داشتیم که یکی از این رویش‌ها شهید «حججی» بود که این روزها با رشادت و فداکاری خود دنیا را حیرت زده کرد.

مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران خاطرنشان کرد: مردم در تشییع پیکر این شهید طوفان عظیمی به پا کردند و شهادت این شهید انرژی مثبتی در بین مردم تزریق کرد.

وی گفت: ما در تاریخ اسلام درباره فداکاری ائمه اطهار(ع)، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) بسیار خوانده یا شنیده‌ایم؛ اما در تاریخ انقلاب اسلامی رشادت‌های جوانان را با چشم خود می‌بینیم که شهید حججی نمونه‌ای از آن است.

بابایی کارنامی افزود: شهید حججی‌ها سبب جریان فرهنگ شهادت در جامعه می شوند و عزت امروز جامعه به برکت فرهنگ حسینی و روحیه شهادت طلبی است.

وی بیان داشت: امروز فرزندان و جوانان پاک و غیرتمند این سرزمین با تأسی از روحیه جهادی و ولایی رزمندگان سالهای حماسه و ایثار برای دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شور حسینی دیگری را به پا کرده‌اند.

مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران گفت: تا شهید حججی‌ها هستند، نهضت حسینی(ع) با جوش و خروش ادامه دارد که این نشأت گرفته از تربیت شدن در مکتب امام حسین(ع) است.

وی بیان داشت: شهادت شهید حججی، عاشورا را برای همه تداعی کرد و اگر امروز شهید حججی برای دفاع از حرمین و اسلام سر خود را فدا می‌کند، به علت این است که پای مکتب امام حسین(ع) تربیت شده است.

بابایی کارنامی اظهار داشت: با شهادت شهید حججی، حجت بر همگان تمام شد و  در میان این همه حزب بازی ها، یک جوان 25 ساله می آید و خط بطلانی بر همه حرکتهای انحرافی می کشد؛ شهید حججی عبرتی برای همه ما بود؛ این جوان 25 ساله موج و طوفان و حرکت و نور عظیمی در دنیا ایجاد کرد و همه قلوب را متوجه سنگر جهاد و ایثار و ایمان و ولایتمداری کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه