English

راهکار‌های جلوگیری از ترافیک در ماه محرم

ستواندوم مرتضی ابراهیمی گفت: پلیس راهور مازندران به منظور جلوگیری از ایجاد ترافیک در ماه محرم چند توصیه پیش روی هم استانی‌ها قرار دارد.

راهکار‌های جلوگیری از ترافیک در ماه محرم

به گزارش خبرگزاری موج، ستواندوم مرتضی ابراهیمی کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران بیان داشت: با فرا رسیدن ایام محرم، شور و شعور حسینی همه مسلمانان به ویژه هموطنان، افزایش یافته و در هر کوی و برزن، مراسم و آئین‌های عزاداری برای سید و سالار شهیدان (ع) و گرامیداشت قیام الهی آن حضرت برگزار می‌شود؛ که می‌طلبد به منظور جلوگیری از ایجاد ترافیک، توصیه‌های زیر مد نظر واقع شود:

بخش اول: توصیه به مسئولان هیأت‌های برگزار کننده مراسم

۱- با خدمت گزاران خود در مجموعه پلیس راهور برای انتظام بخشی هرچه بیشتر در برگزاری مراسم همکاری و ساعات محدودیت‌های ترافیکی را مراعات نمایند.

۲- نظر به اینکه بموجب ماده ۱۹۱ و ۱۹۳ آئین نامه راهور، عبور وسایل نقلیه به منظور پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی از بین دستجات عزاداری و نیز سوار شدن و سوار کردن اشخاص روی رکاب و قسمت‌های بیرونی وسایل نقلیه ممنوع است، لذا بمنظور حمل وسایل صوتی، طبل و ... برای اجرای مراسم، حتما از چرخ دستی مناسب استفاده شود.

۳- در زمان نصب داربست‌ها و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی، به گونه‌ای اقدام گردد که با کمترین اشغال سطح و سواره رو، مشکلات ترافیکی برای عابرین (عزاداران) و وسایل نقلیه فراهم نشود.

۴- در هنگام پخش نذورات به نحوی اقدام شود که از ایجاد گره‌های ترافیکی جلوگیری و به مأموریت خودرو‌های امدادی نیز خلل وارد نشود.

بخش دوم: توصیه به عزاداران

۱- با توجه به اینکه اغلب عزاداران عزیز ملبس به لباس تیره و مشکی می‌باشند، لازم است به هنگام عبور از عرض معابر احتیاط بیشتری داشته باشند.

۲- در هنگام دسته روی مخصوصا در شب‌ها، کمترین سطح سواره رو را در اختیار بگیرند و عزیزانی که همیار محرم هستند، در قسمت‌های ابتدا، انتها و کنار دستجات مراقب حرکات خودرو‌ها و بویژه موتورسیکلت سوران باشند.

۳- به خانواده‌های عزیز توصیه می‌گردد در هنگام حضور در مراسمات مواظب خردسالان خود باشند و از ورود ناگهانی آن‌ها به سطح سواره رو، جلوگیری کنند.

۴- چنانچه قصد تردد با خودرو‌ها را دارند، حتی الامکان از خودرو‌های سواری و اتوبوس که پیش بینی شده استفاده کنند و از سوارشدن دسته جمعی در قسمت اتاق بار و روی سپر اتومبیل‌ها خودداری کنند.

۵- چنانچه قصد دارند با وسیله نقلیه شخصی در محل عزاداری وتجمع دستجات حضور نمایند، حتما محدودیت‌های ترافیکی را مد نظر قرار داده و با پلیس همکاری تا موجب انتقال خودرو نگردد.

بخش سوم: توصیه به رانندگان وسایل نقلیه

۱- از سلامت فنی وسایل نقلیه اطمینان حاصل نموده و از سالم بودن چراغ‌های ضروری خودرو بویژه چراغ‌های جلو و ترمز، مطمئن گردند.

۲- به محدودیت‌های ترافیکی توجه لازم صورت گیرد.

۳- نسبت به رعایت بیشتر مقررات برای پیشگیری از تصادفات و آسیب رساندن به سلامتی خود و دیگر عزاداران عزیز توجه جدی معمول و نسبت به اعتبار بیمه نامه شخص ثالث، اقدام نمایند.

۴- با توجه به لزوم بیشتر حفظ شعائر اسلامی و حرمت ماه محرم و عزاداران عزیز، از رفتار‌های مغایر شئون اسلامی و قانونی خودداری تا با هزینه‌های سنگین چنین رفتار‌هایی ناشی از اعمال مقررات از سوی پلیس که می‌تواند منجر به توقیف خودروی آن‌ها نیز بشود، مواجه نگردند.

بخش چهارم: توصیه به شهرداری‌ها و مسئولین دستگاه‌های حفاری و اصلاح معابر

۱- برنامه ریزی لازم برای حضور ناوگان عمومی مسافربری در خیابان‌ها و مسیر‌های اصلی صورت گیرد.

۲- ضمن خودداری از حفاری در مسیر دستجات عزاداری و کاروان‌های حسینی (ع)، سریعا نسبت به رفع نواقص پیاده راه‌ها و پاکسازی مسیر تردد عزاداران اقدام و ایمن سازی لازم با نصب علائم و تجهیزات ضروری وفق مقررات، صورت گیرد. بدیهی است پلیس راهور ضمن اقدام قانونی، با تخلفات مسئولین دستگاه‌های مقصر در وقوع حوادث رانندگی، مطابق ضوابط اقدام خواهد کرد.

بخش پنجم: توصیه به مسئولین ادارات برق

نسبت به تأمین روشنایی مسیر‌های عبور عزاداران حسینی (ع) در شب‌ها اقدام و نواقص موجود را سریعا رفع نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه