English

احداث باغ کلکسیون گیاهان دارویی در ایستگاه تحقیقات پاسند بهشهر

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از احداث باغ کلکسیون گیاهان دارویی در ایستگاه تحقیقات پاسند و مناطق هزارجریب شهرستان بهشهر خبر داد.

 احداث باغ کلکسیون گیاهان دارویی در ایستگاه تحقیقات پاسند بهشهر

به گزارش خبرگزاری موج، محمدتقی شکوهی در بازدید از واحدهای تولید گیاهان دارویی شهرستان‌های گلوگاه و بهشهر گفت: کارگاه تولید عرقیات گیاهان دارویی شرکت تعاونی زنان روستایی تیرتاش شهرستان گلوگاه به تولید انواع عرقیات گیاهان دارویی شامل کاسنی، آرتیشیو، نعناع فلفلی، اسطوخودوس و آویشن می‌پردازد.

وی افزود: با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان نسبت به احداث باغ کلکسیون گیاهان دارویی شامل آویشن، گل راعی، چای ترش، استویا و بابونه در ایستگاه تحقیقات پاسند و در مناطق هزارجریب بهشهر اقدام شده است.

شکوهی با اشاره به برداشت گردو از باغات استان گفت: میزان برداشت امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته و ارزش اقتصادی این محصول در استان ۱۲۰۰ میلیارد ریال است.

شکوهی از سطح زیرکشت پنج هزار و ۹۷۳ هکتاری گردو در مازندران خبر داد و افزود: سال گذشته از این سطوح ۶ هزار و ۶۹۱ تن محصول برداشت شد که پیش‌بینی می‌شود امسال هشت هزار و ۲۹ تن گردو از باغات گردو استان برداشت شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه هشت هزار و ۶۰۰ بهره‌بردار به تولید گردو در استان مشغول هستند، گفت: شهرستان‌های سوادکوه، ساری، بهشهر و نکا مهمترین تولیدکننده گردو در استان هستند و سطح زیرکشت باغات گردو پیوندی در استان ۶۰ هکتار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه