English

تصمیم گیران نظام سلامت شناختی از رشته بیهوشی و اهمیت آن در حفظ جان بیماران ندارند

دبیر انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه مازندران اظهار داشت: تصمیم گیران نظام سلامت شناختی از رشته بیهوشی و اهمیت آن در حفظ جان بیماران ندارند

تصمیم گیران نظام سلامت شناختی از رشته بیهوشی و اهمیت آن در حفظ جان بیماران ندارند

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر هاشم پور با بیان اینکه متخصصان بیهوشی  در حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل، آتش سوزی ها و تصادف ها پیش از هر پزشک دیگری باید بر بالین بیماران حاضر شوند، گفت: توانایی بسیار بالای متخصصان بیهوشی در رسیدگی و نجات بیماران با شرایط بحرانی موجب شده است که آنها علاوه بر استرس و تنش های مخصوص به کار خودشان در استرس موجود در سایر رشته های بالینی نیز شریک باشند.

هاشم پور گفت: متخصصان بیهوشی از داشتن مطب محروم هستند و خدمات آنها شامل خدمات اتاق عمل و بخشهای اورژانس و مراقبت های ویژه بیمارستان ها است و به عبارت دیگر متخصصان بیهوشی از نظر شغلی به بیمارستانها وابسته اند و تنها منبع درآمدشان از محل کارانه پرداختی بیمارستانها است و با اشتغال تمام وقت در بیمارستانها از سایر درآمدها محروم هستند.

وی به بدهی سنگین  دولت و بیمه ها به مراکز درمانی اشاره کرد و ادامه داد: به همین دلیل پرداخت حقوق و کارانه پزشکان ماهها و گاه تا یک سال به تعویق می افتد .

دبیر انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه مازندران درآمد متخصصان بیوهوشی در وزارت بهداشت و درمان را پاکترین درآمدها در میان گروههای مختلف پزشکی دانست و گفت:  از طرف دیگر بیمارستانها نیز به شدت به متخصصان بیهوشی وابسته اند و در میان تمامی رشته های تخصصی طب، متخصصان بیهوشی و مراقبت های ویژه به دلیل ماهیت خاص این رشته، رکورددار بیشترین زمان حضور در بیمارستان ها هستند.

وی توصیح داد که هیچ بیمارستانی نمی تواند حتی یک ساعت و حتی در روزهای تعطیل، اعیاد ملی و مذهبی یا تعطیلی به هر علت دیگری مثل بارش برف سنگین و آلودگی هوا و … بدون متخصص بیهوشی باشد .

هاشم پور بر لزوم اجرای عدالت در پرداختی های وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد و گفت: اگر قرار است از بار مالی طرح تحول نظام سلامت کاسته شود باید  این اقدام به صورت عادلانه و در مورد همه رشته های پزشکی اعمال شود و نه فقط در مورد چند رشته و به صورت ویژه رشته بیهوشی.

وی گفت: در حالی کاهش تعرفه برای متخصصان بیهوشی در وزارت بهداشت در نظر گرفته شده است که این رشته پزشکی کمتر از ۳ درصد پرداختی در بخش کارکنان این وزارت خانه را به خود اختصاص می دهند.

هاشم پور گفت: انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه همانند دیگر انجمن های استان های کشور به این مقوله که با انتشار ویرایش سوم از “کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت ”  به جامعه متخصصان و دستیاران بیهوشی منتقل شده و آن چیزی نیست جز اینکه مسئولان عالیرتبه، سیاستگذاران و تصمیم گیران نظام سلامت یا شناختی از رشته بیهوشی، مراقبتهای ویژه و درد و اهمیت آن در حفظ جان بیماران ندارند یا ارزشی برای آن و به تبع آن جان انسانها قائل نیستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی