English

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران؛

ساخت خانه محله در محلات پرخطر مازندران

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران از ساخت ۴ خانه محله در چهار محله پرخطر در شهرستان‌های ساری، نکا، بابل و آمل خبر داد.

ساخت خانه محله در محلات پرخطر مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا یونسی در کارگاه آموزشی تخصصی نماز و مهدویت ویژه روحانیون و ائمه جماعات استان در پلاژ وزارت کشور از ساخت خانه محله در چهار محله پرخطر در شهرستان ساری، نکا، بابل و آمل خبر داد و گفت: بودجه‌ای که دولت در این حوزه تخصیص داد قابل توجه است و با ایجاد این خانه‌ها مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت کنترل و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی، افزود: آسیب اجتماعی مستقیما به سرمایه عظیم اجتماعی یعنی به مردم آسیب وارد می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: بایستی توجه داشت به همان میزان که جسم انسان آسیب می‌بیند روح نیز دچار بیماری می‌شود و درمان هردو باید مورد توجه باشد؛ برخی به بیماری روح که همانند موریانه ریشه جامعه را می‌خشکاند کمتر توجه می‌کنند.

یونسی افزود: در بیشتر جوامع مردم مراجعه به مشاوره را بد تحلیل می‌کنند بنابراین فرهنگ سازی صحیح در این زمینه توسط دستگاه‌های مربوط باید انجام شود.

وی طلاق، اعتیاد، فساد اخلاقی و مناطق آلوده را از جمله آسیب‌های اجتماعی موجود در استان مازندران برشمرد و گفت: پدیده طلاق در مازندران از سال ۷۰-۹۴ به شکل فزاینده روبه افزایش بود به گونه‌ای که نرخ طلاق در مازندران از نرخ متوسط کشور بیشتر بود.

یونسی با اشاره به اینکه با اجرای طرح جامع کاهش طلاق و برنامه‌های علمی٬ تحقیقی و میدانی در شهرستان‌ها٬ جلوی رشد طلاق در اغلب نقاط استان گرفته شد و آمار طلاق در این شهر‌ها رو به کاهش دارد٬ افزود: در برخی از شهر‌هایی که هنوز این روند متوقف نشده٬ آسیب‌شناسی علمی در حال انجام است و اجرای برنامه کاهش طلاق با جدیت تداوم دارد.

وی با تاکید براینکه دولت تدبیر و امید، اعتبارات خوبی را به مقابله با آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق اختصاص داده است، از روحانیون خواست در سخنرانی‌های مساجد و تکایا به نقش خانواده، عشق، محبت، دوستی بین زن و شوهر جهت تحکیم خانواده پرداخته شود.

یونسی به جمعیت بالای شیعی، یکدستی قومی، بالاترین میزان امامزاده‌ها و سادات در استان مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران چهار سال متولی رتبه برتر در بازسازی ستاد عتبات و عالیات را دارد و بطور کلی همیشه در فعالیت‌های دینی و فرهنگی پیشتاز بوده و است و باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان بیش از پیش تلاش شود.

یونسی با اشاره به ۳۰ محله آلوده استان، گفت: با برنامه ریزی این محلات پاکسازی شدند و تمامی خانه‌ها مورد بازرسی قرار گرفت و خانواده‌های فاقد شناسنامه، معتادین زنان بی سرپرست و بدسرپرست شناسایی شدند و این محلات ساماندهی شدند.

وی افزود: شما روحانیون و ائمه جماعات استان پرچمداران، فضیلت، پاکی، جوانمردی، پاکدامنی، اخلاق و دیانت جامعه هستید مورد اعتماد مردم هستید و بایستی در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کنید و مردم را آگاه از مسائل و مشکلات نمائید تا پیشگیری و کنترل در این حوزه صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی