English

اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار به کارخانه کمپوست زباله در بابلسر

معاون عمرانی استاندارمازندران گفت: 5 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت کارخانه کمپوست زباله در بابلسر اختصاص داده شد.

اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار به کارخانه کمپوست زباله در بابلسر

به گزارش خبرگزاری موج، علی نبییان درنشست کارگروه مدیریت پسماند به منظور بررسی وضعیت زباله دربابلسر گفت: در سفر دولت به مازندران، منابع خوبی به طرح های مدیریت پسماند مازندران اختصاص یافت و باید تلاش شود تا این منابع به موقع جذب و به درستی برای مدیریت پسماند مازندران هزینه شود.

ویبا اشاره به احداث طرح زباله سوز و کمپوست در نوشهر و ساری افزود: طرح های نیروگاه زباله سوز در شهرک صنعتی ساری و شهرستان نوشهر و کارخانه های کمپوست تعریف شده برای شهرستان ها ی دیگر با قوت در حال پیگیری است و انتظار می رود دست اندرکاران امر، با توجه به حمایت و پشتیبانی دولت، در این خصوص اهتمام مجدانه داشته باشند.

نبییان گفت: طرح نوشهر با پیشرفت فیزیکی 80 درصد در حال تکمیل است و امیدواریم تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد و طرح ساری نیز تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم تا سه ماهه نخست سال آینده بهره برداری شود.

 سید علی اسد فرماندار بابلسر در این نشست گفت: مکان فعلی دفن زباله در بابلسر با توجه به رعایت کردن مسائل مختلف زیست‌ محیطی و همکاری شهرداری بابلسر و مسئولان ذیربط با محیط زیست، از شرایط مناسبی برخوردار نیست و یکی از دغدغه های مسئولان و مردم است.

وی افزود: در محل دفن و دپو زباله در بابلسر مشکلات نفوذ شیرابه و آزار بوی بد در منطقه را به همراه داشته و شهرستان بابلسر سال‌ها است که با معضل زباله و پسماند دست و پنجه نرم می ‌کند.

وی با بیان اینکه با تفکیک زباله، علاوه بر رفع مشکل زباله از خانه، محله با تولید زباله کمتر می توانیم در حفظ منابع طبیعی تلاش کنیم، گفت: فرهنگ ‌سازی در تفکیک و جداسازی زباله تر و خشک و رعایت مسائل زیست‌ محیطی، از مسائل مهمی است که در دستور کار بوده و تا زمانی که این فرهنگ ‌سازی  شکل نگیرد، کارها بی ‌اثر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی