English

لزوم تصویب طرحی برای خروج درختان افتاده از جنگل‌ها

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری گفت: باید برنامه و طرحی برای جمع‌آوری این درختان و جلوگیری از ایجاد چنین خسارت‌هایی اندیشید تا با خروج درختان افتاده از وقوع خسارات جلوگیری کرد.

لزوم تصویب طرحی برای خروج درختان افتاده از جنگل‌ها

به گزارش خبرگزاری موج، محمد‌رضا جهان آرا اظهار کرد: از ابتدای سال 96 با اجرای طرح تنفس جنگل هیچ گونه مجوزی برای خارج کردن درختان باد افتاده، شکسته و ... داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اجازه خروج هیچ درختی از جنگل داده نمی‌شود افزود: از ابتدای امسال هیچ درختی هم برای برداشت نشانه‌گذاری نشده است.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری با بیان اینکه درختان شکسته و بادافتاده ممکن است که ایجاد آفت هم داشته باشند خاطرنشان کرد: دغدغه ما کمتر بر روی ایجاد آفت است، عمده نگرانی‌ها در ارتباط با آتش‌سوزی و در صورت تراکم درختان افتاده بحث سیل و مخاطرات آن هم مطرح است.

این مسؤول با اشاره به اینکه برخی از درختان افتاده ممکن است در داخل دره‌ها قرار داشته باشند بیان کرد: اگر این درختان جمع آوری نشوند در پشت پل‌ها و سدها جمع شده و باعث نگرانی هستند.

جهان‌آرا ادامه داد: در ارتباط با جمع آوری و جلوگیری از درختان افتاده که مسائلی مانند آتش سوزی و سیل و طغیان آفت را باعث می‌شوند تصمیمی اتخاذ و ابلاغ نشده است.

وی گفت: می‌توان و باید برنامه و طرحی برای جمع‌آوری این درختان و جلوگیری از ایجاد چنین خسارت‌هایی اندیشید تا با خروج درختان افتاده از وقوع خسارات جلوگیری کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه