English

پیش‌بینی برداشت ۶۰۰ هزار تن نارنگی در مازندران

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از پیش‌بینی برداشت 600 هزار تن نارنگی در استان خبر داد و گفت: از این میزان تولید، 130 هزار تن مربوط به نارنگی‌های پیش‌رس است.

پیش‌بینی برداشت 600 هزار تن نارنگی در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، محمدتقی شکوهی اظهار داشت: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، امسال نارنگی پیش‌رس یک‌هزار تا یک‌هزار و 500 تومان از باغداران خریداری می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران هاشیمیتو، ایواساکی و میاگاوا را ارقام نارنگی‌های پیش‌رس اعلام کرد و گفت: این ارقام زودرس بوده و پوست سبزی دارند و در عین حال، قند آن کامل شده و در حالت کلی اگر نسبت قند به اسید بیشتر از 10 باشد، میوه قابل برداشت است و می‌توان نارنگی را به بازار عرضه کرد و سبز بودن نارنگی سبب نمی‌شود برخی افراد بخواهند با سبززدایی محصول را به فروش برسانند.

این مسؤول با بیان اینکه سطح زیرکشت مرکبات در مازندران 116 هزار هکتار است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال 2.5 میلیون تن مرکبات از باغات استان برداشت شود.

شکوهی اضافه کرد: امسال به‌دلیل شرایط آب و هوایی مناسب، مرکبات از کیفیت و اندازه خوبی برخوردار هستند.

وی بیان کرد: امسال به‌دلیل تولید زیادی که در مرکبات داریم باید فکری برای بازار و توزیع مناسب در سطح کشور و صادرات این محصول شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: استفاده از شبکه‌های سراسری توزیع میوه، میادین میوه و تره‌بار و همکاری سازمان تعاون روستایی برای تأمین میوه زائرین اربعین و قرارگیری در سبد غذایی مناطق محروم می‌تواند از راهکارهای توزیع حجم زیاد این محصول باشد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: خسارت واردشده برف سال قبل به باغداران و خریداران میوه و نداشتن سرمایه کافی و لازم برای خرید محصول، باعث عدم مراجعه خریداران به باغات برای پیش خرید میوه شده که این امر یکی از دلایل اقبال کمتر خریداران میوه به باغداران است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی