English

بازگشایی بزرگترین نمایشگاه جامع کتاب در دانشگاه مازندران

رئیس دانشگاه مازندران بیان داشت: نمایشگاه ثابت و دائمی جامع کتاب با بیش از ۳ هزار عنوان و ۱۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه مرکزی دانشگاه مازندران گشایش یافت.

بازگشایی بزرگترین نمایشگاه جامع کتاب در دانشگاه مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، سید خلاق میرنیا هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و گفت: هم اکنون دانشگاه مازندران دارای بیش از ۱۴ هزار دانشجو است که با راه اندازی این نمایشگاه دانشجویان از ۴۰ درصد تخفیف ویژه این دانشگاه برای خرید کتاب برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه عمده این کتاب‌ها دارای مضامین فاخر فرهنگی و کتب درسی است، افزود: کتاب‌هایی با عنوان دا، من او، دختر شینا، آن ۲۳ نفر، پایی که جا ماند و ... از جمله کتاب‌های مشهور و پرفروش سال است که در این نمایشگاه نیز موجود می‌باشد.

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به یکی دیگر از فضا‌های در دست بهره برداری دانشگاه گفت: گالری هنر که به زودی افتتاح خواهد شد، یکی دیگر از فضا‌هایی است که دانشجویان رشته‌های هنری ما می‌توانند تمام آثار خود را در آن به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه در این گالری می‌توان ۲۷۰ قطعه هنری را نیز نمایش داد، گفت: این در حالی است که تا قبل از این، هر اثری که دانشجویان خلق می‌کردند یا در بایگانی ذخیره می‌شد یا از بین می‌رفت.

میرنیا با تاکید بر اینکه این بخش می‌تواند به کتابخانه ما روح تازه‌ای بدهد و از این پتانسیل نیز باید استفاده کرد، بیان داشت: دانشگاه نیز از این کار حمایت می‌کند و می‌تواند هر ماه یک یا دو بار امکان مسابقه کتابخوانی با اهدای جایزه را فراهم کند تا با این کار‌ها دانشجویان را تشویق به حضور در کتابخانه و مطالعه کتاب نماییم.

رئیس بزرگترین مرکز آموزش عالی در مازندران گفت: در سیستم آموزشی امروز، از کتابخانه به عنوان یک مرکز یادگیری یاد شده است تا دانشجو بتواند به صورت سخت افزاری کتاب بخواند و به شکل نرم افزاری آن را تکمیل کند.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم برای کتابخانه چنین کاربری را اثبات کنیم، می‌توانیم کتابخانه را از حالت رکود خارج کنیم اشاره‌ای کرد و افزود: ما ضعف زیادی در کتابخانه داریم که باید به تدریج آن را حل کنیم و با اراده قوی کتابخانه را از حالت رکودی و خمود خارج کنیم.

میرنیا گفت: ما ۳ هزار دانشجوی خوابگاهی داریم که اگر کتابخانه به صورت شبانه روز باز باشد، امکان مطالعه و استفاده از کتابخانه برای آن‌ها بیشتر است که ما پیگیر کار‌های آن هستیم و حمایت خود را از این طرح ادامه می‌دهیم تا حتی در روز‌های تعطیل هم مشغول به کار باشد و دانشگاه همه روزه فعالیت داشته باشد اگر کتابخانه باز شود، آزمایشگاه‌های ما نیز همه روزه باز خواهد شد و من قول می‌دهم که حمایت خود را در انجام این کار از شما دریغ نکنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه