English

تکنولوژی‎های وارداتی در حوزه محیط زیست جوابگو نیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: تکنولوژی‎هایی را به‌عنوان مثال از کشور چین وارد می‎کنیم و این‎ها جوابگو نیست، لذا باید بچه‌های مبتکر خود را رهنمون باشیم و آنها را به‎سمت محیط زیست سوق بدهیم.

تکنولوژی‎های وارداتی در حوزه محیط زیست جوابگو نیست

به گزارش خبرگزاری موج، حسینعلی ابراهیمی‎کارنامی در حاشیه دوازدهمین جشنواره ملی لکوکاپ شریف که در دانشگاه آزاد اسلامی ساری برگزار و با پخش بخش‎هایی از فیلم زیست‎محیطی«زباله در زباله» همراه شد، اظهار کرد: اراک، تهران، اصفهان و اهواز از جمله شهرهای آلوده ایران هستند که تنفس در این آنها بسیار مشکل است و سلامت مردمان آن مورد تهدید قرار می‌گیرد.

وی افزود: برای بهبود وضعیت محیط زیست نیازمند فعالیت‌های آموزشی، فرهنگ‎سازی و کارهای دانش‎بنیان هستیم که بخشی از آن را دانش‎آموزان و آینده‎سازان خلاق برعهده دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه مازندران به‌لحاظ موقعیت آب و هوایی مقصد بسیاری از گردشگران است، بیان کرد: اما این شرایط سبب انباشت زباله در محیط زیست شده است و هنوز به نریختن زباله در طبیعت عادت نکرده‎ایم.

این مسؤول گفت: زباله یک سرمایه است و می‌تواند سبب ایجاد اشتغال شود و این اشتغال را باید با اندیشه و ابتکار ایجاد کنیم و از این حیث مبتکران جوان می‌توانند ایده‌های خود را در زمینه زیست‌محیطی ارائه و تبدیل به محصول کنند.

ابراهیمی کارنامی ادامه داد: تکنولوژی‎هایی را به‌عنوان مثال از کشور چین وارد می‎کنیم و این‎ها جوابگو نیست، لذا باید بچه‌های مبتکر خود را رهنمون باشیم و آنها را به‎سمت محیط زیست سوق بدهیم.

وی در پایان گفت: محیط زیست متعلق به همه است و هر یک از ما مردم باید از آن حفاظت و صیانت کنیم و به نسل آینده بسپاریم، از این ‎رو مسؤولیت بزرگی بر عهده مدیران مرتبط با این حوزه به‎ویژه در بخش آموزش و فرهنگ‎سازی است و این مهم نیز با مشارکت مردمی به نتیجه می‎رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه