English

رتبه چهارم مازندارن در قبولی کنکور امسال

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران بیان داشت: مازندارن از نظر قبولی کنکور امسال در در رده چهارم کشور قرار گرفت .

رتبه چهارم مازندارن در قبولی کنکور امسال

به گزارش خبرگزاری موج، علی قاسمی بیان کرد: آمارها نشان می دهدکه مازندران  رشد بسیار خوبی نسبت به سال گذشته به لحاظ قبولی کنکور داشته است.

قاسمی با اشاره به اینکه در کنکور سراسری سال 95 رتبه زیر 10 نداشتیم افزود: خوشبختانه امسال دو رتبه 3 و 6 کشوری را به دست آوردیم و در کسب رتبه زیر 100 نیز با تلاش دانش آموزان، اساتید و خانواده های آنان قبولی های ما از 39 نفر سال 95 به 44 نفر در سال 96 افزایش پیدا کرد.

وی افزود: در سال گذشته112 نفر به رتبه زیر هزار دست پیدا کردند و امسال این تعداد به 124 نفر رسید و این شرایط نشان می دهد که جایگاه بسیار خوبی در کنکور سراسری سال 96داشته باشیم .

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران "حافظه محور" بودن را یکی از چالش های مهم نظام آموزشی عنوان کرد و گفت: متاسفانه نظام آموزشی ما به جای "مهارت محور" بودن ، "حافظه محور"می باشد و "متن محوری" از دیگر معایب این حوزه است که به شدت بر متون چاپی و تألیف شده برای دانش آموزان تکیه دارد.

سیدعلی قاسمی با انتقاد از روندآماده سازی دانش آموزان برای قبولی در کنکور خاطر نشان کرد: متاسفانه یکی دیگر از ضعف های رفتاری آموزش ما این است که خانواده ها ودانش آموزان فکر می کنند کنکور هدف نهایی و سرمنزل مقصود است و اگر می خواهیم جامعه را برای توسعه آماده کنیم، باید به دنبال تحول در نظام آموزشی باشیم و دانش آموزان را طوری تربیت کنیم که شایستگی های متعددی داشته باشند وکسب شایستگی تنها از طریق حوزه حافظه به دست نمی آید و باید به سمت مهارت افزایی و تقویت هرچیزی که لازمه زندگی است حرکت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه