English

بابل رتبه نخست کمک به موکب‌های مسیر اربعین را به خود اختصاص داده است

مدیرکل اوقاف مازندران با اشاره به اینکه شهرستان بابل رتبه نخست کمک به موکب‌های مسیر اربعین را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: احیای بسیاری از موقوفات را مدیون انقلاب و شهدا هستیم.

بابل رتبه نخست کمک به موکب‌های مسیر اربعین را به خود اختصاص داده است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری در برنامه دوره آموزشی و همایش متولیان غیرمتصرفی مازندران، اظهار کرد: یکی از دسیسه‌های دشمن کمرنگ کردن بزرگ‌ترین اجماع جهانی یعنی حضور عاشقان در اربعین حسینی(ع) است.

وی با اشاره به اینکه عربستان نه تنها خادم الحرمین نیست بلکه خائنین به حرم هستند زیرا فاجعه منا را رقم زدند، افزود: عربستان از عهده مدیریت برنامه حجاج خانه خدا عاجز است در حالی که جهان تشیع با مرجعیت آیت‌الله سیستانی و امام خمینی(ره) حرکت بزرگ فرهنگی چند میلیونی اربعین را در جهان با امنیت کامل با وجود تهدیدات تروریست‌های داعش رقم زدند.

مدیرکل اوقاف مازندران با اشاره به اینکه شهرستان بابل رتبه نخست کمک به موکب‌های مسیر اربعین را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: احیاء بسیاری از موقوفات را مدیون انقلاب و شهدا هستیم و مبلغان ما در پای منبرها خدمات انقلاب و نظام را نادیده نگیرند زیرا بی‌توجهی به خدمات خیانت به حوزه وقف است.

این مسوول اجرای امینانه نیت واقفان را اولویت برنامه سازمان اوقاف برشمرد و خاطرنشان کرد: همه متولیان ملزم به مطالعه اصل وقفنامه هستند زیرا وظیفه ما متولیان تنها اجرا وقف نامه است.

حیدری یادآور شد: اگر رویکرد مجالس حسینی رویکرد دینی، فرهنگی و اسلامی نباشد فلسفه شهادت حسین(ع) تبیین نمی‌شود، سخنرانی در خصوص فلسفه قیام عاشورا جزو برنامه مُبَلغان و در کنار مراسم اطعام‌دهی باشد.

وی با اشاره به اینکه معیار متولیان تنها وقف‌نامه باشد، وقف‌نامه برای متولیان در حکم کتاب بالینی است، ادامه داد: ورود موقوفه در سامانه جامع ثبت شود تا سند و رقبه گم نشود، نداشتن تخلف در اداره موقوفات، توجه به اینکه سرقفلی موقوفه و رقبه توسط مستاجران اجاره داده نشود، رعایت قوانین اوقافی، به روز کردن اجارات، تعامل با مردم، استفاده از کارشناسان متخصص مرتبط  و معتمد به جای کارشناسان سنتی از موضوعات مهمی است که متولیان باید به آن توجه کنند.

مدیرکل اوقاف مازندران اضافه کرد: این دوره آموزشی و همایش در راستای برنامه توجیهی برای هیات امناء، متولیان  و دیگر دست‌اندرکاران حوزه اجرا برنامه اربعین حسینی(ع) بوده که هر ساله قبل از ماه محرم برگزار می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه اجرا امینانه و عمل به  وقف نامه واقفان اولویت برنامه سازمان اوقاف طبق منویات مقام معظم رهبری است، افزود: با توجه به اینکه 80 درصد موقوفات مرتبط با عزاداری حسینی است این همایش در تبادل نظرات و آراء دست‌اندرکاران این حوزه و متولیان به سبب اهمیت موضوع برگزار شد.

حیدری با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های سازمان اوقاف در ایام محرم، تصریح کرد: برگزاری برنامه بصیرت عاشورایی، اجرا برنامه لبیک یا حسین(ع) در دومین روز محرم، برگزاری همایش رهروان زینبیه(س) و اعزام مُبَلغان از برنامه‌های محوری اوقاف است.

وی با اشاره به اینکه امسال بیشترین اعزام مُبَلغان را داریم، از اعزام 150 تا 200 مبلغ  غیر بومی و 250 مبلغ بومی مستقر در بقاع متبرکه در 220 امامزاده شاخص استان خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه