English

روستا اطلاق کردن منطقه کوهستانی «ونداربن» وجاهت قانونی ندارد

فرماندار کلاردشت گفت: روستا اطلاق کردن منطقه کوهستانی ونداربن توسط عده‌ای معدود فاقد وجاهت و معیارهای قانونی است، چون به استناد قانون روستا به جایی گفته می‌شود که بیشتر اهالی آن دارای سکونت دائم در آن منطقه باشند.

روستا اطلاق کردن منطقه کوهستانی «ونداربن» وجاهت قانونی ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، ایوب صالحی در جلسه ستاد جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز در این شهرستان، اظهار کرد: ارائه هرگونه خدماتی از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق، گاز و تلفن به تمام ساخت‌وسازهای غیرمجاز(طبق تعریف قانون) در سطح شهرستان صرفاً باید پس از هماهنگی با مراجع صدور پروانه صورت بگیرد.

وی افزود: روستا اطلاق کردن منطقه کوهستانی ونداربن توسط عده‌ای معدود فاقد وجاهت و معیارهای قانونی است، چون به استناد قانون روستا به جایی گفته می‌شود که بیشتر اهالی آن دارای سکونت دائم در آن منطقه باشند.

فرماندار کلاردشت تصریح کرد: چه حساب و کتابی در کار است که شخص بدون مجوز سنگ را از بستر رودخانه جمع می‌کند و بعد همان را برای شهرداری فاکتور می‌کند؟

این مسؤول ادامه داد: آیا نمی‌شود همین سنگ و مصالح را به جای اینکه سود فروش غیر مجازش به جیب این و آن برود، برای ساماندهی حاشیه رودخانه استفاده و یا برای سایر امور عمرانی شهرستان استفاده کرد تا همه مردم از آن منتفع شوند؟.

صالحی خاطرنشان کرد: چرا دستگاه‌های مسؤول و ذیربط با اقامه دعوی از طریق دستگاه قضایی با انتقال این سنگ‌ها برخورد نمی‌کنند آیا این انفال نیست؟

وی افزود: برخی از افراد به اسم بومی با فشار و نفوذ به کمیسیون ماده صد شهرداری از میزان جرایم ساخت‌وساز غیر مجاز کم کرده‌اند و بعد همان ملک را تحویل خوش‌نشین داده اند، اگر این خیانت نیست پس چیست؟

فرماندار کلاردشت اظهار کرد: در همین خصوص لازم است تا شهرداری و شورای اسلامی شهر به منظور جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز در حوزه شهری و در اجرای دقیق تبصره ۱۱ ماده صد قانون شهرداری‌ها نسبت به تغییر آیین‌نامه ارزش معاملات ساختمان تجدید نظر کنند، تا به عنوان یک اهرم بازدارنده در کاهش تخلفات ساختمانی مورد استفاده قرار گیرد.

صالحی گفت: شوراهای جدید روستا و دهیاران از همین ابتدای راه نسبت به اجرای قانون و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز حساس باشند، تا خودشان در دام قانون گرفتار نشوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی