English

تصویب مصوبه ۱.۵ میلیارد دلاری از صندوق ذخیره ارزی برای ایجاد اشتغال جوانان روستایی

فرماندار گلوگاه با اشاره به تصویب مصوبه 1.5 میلیارد دلاری از صندوق ذخیره ارزی برای ایجاد اشتغال جوانان روستایی، بیان کرد: امروز باید از زنان توانمند که برای ایجاد اشتغال خودشان و هم‌نوعانشان تلاش کرده قدردانی کنیم.

تصویب مصوبه 1.5 میلیارد دلاری از صندوق ذخیره ارزی برای ایجاد اشتغال جوانان روستایی

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا تباکی در همایش امید و اقتدار که به‌منظور تجلیل از بانوان فرهیخته مازندران برگزار شد، اظهار کرد: امروز از ۱۲ شهرستان مرکز و شرق استان شاهد حضور بانوان فرهیخته‌ای هستیم و حضور مادر شهیدان حجازی را نیز در این مراسم گرامی می‌داریم.

وی افزود: امروز با افزایش دختران تحصیلکرده و به تناسب افزایش ازدواج و کاهش طلاق و روند کاری که برای بانوان ایجاد می‌شود، به‌ویژه برای زنان بسیار دلگرم‌کننده است.

فرماندار گلوگاه با اشاره به تصویب مصوبه 1.5 میلیارد دلاری از صندوق ذخیره ارزی برای ایجاد اشتغال جوانان روستایی، بیان کرد: امروز باید از زنان توانمند که برای ایجاد اشتغال خودشان و هم‌نوعانشان تلاش کرده و از این طریق معیشت زندگی خود و دیگران را تأمین و اداره کرده و به‌تنهایی فرزندان خود را تربیت می‌کنند، قدردانی کنیم.

این مسؤول ادامه داد: همه ما مسؤولان بر این باور هستیم که زنان در تمام عرصه‌ها اعم از امور اقتصادی و تحکیم خانواده اگر به‌خوبی توانمند باشند، آسیب‌های اجتماعی به‌راحتی ریشه‌کن می‌شود.

تباکی گفت: همه باید دست‌به‌دست هم دهیم تا این زنان توانمند شوند و بتواند فرزندان نیک‌اندیش برای آینده تحویل جامعه دهند.

وی درباره فعالیت‌هایی که در امور زنان گلوگاه انجام شده است، اظهار کرد: بیمه ۶۱ نفر از زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست، ارائه وام کارآفرینی به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان که ۲۰۰ میلیون تومان آن برای بانوان بی‌سرپرست بوده است، کمک مردمی آبشار عاطفه‌ها به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان، ساخت و خرید مسکن برای محرومان توسط کمیته امداد با همکاری سپاه پاسداران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ۵۰ نفر از جمله فعالت‌های این شهرستان برای توانمندسازی زنان در یک‎سال گذشته بوده است.

رئیس کارگروه زنان و خانواده گلوگاه ادامه داد: برگزاری 100 کارگاه آموزشی، برپایی اورژانس اجتماعی، برگزاری کارگاه آموزشی تاب‌آوری به‌صورت مداوم در روستاهای تیرتاش و نظام‌محله، افتتاح و بهره‌برداری از کارخانه عرقیات گیاهی با عضویت بیش از ۳۰۰ نفر از زنان روستایی و کلنگ‌زنی کارخانه انجیر شرکت زنان روستایی آیدین با عضویت ۵۰ نفر نیز دیگر مواردی است که از سال گذشته تاکنون در گلوگاه در حوزه زنان برگزار شده است.

تباکی در پایان با بیان اینکه در بخش کاهش ‌آسیب‌های اجتماعی و طلاق در گلوگاه نیز اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: این شهرستان در سال ۹۵ و در بخش کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش طلاق(کاهش 42 درصدی) رتبه برتر استان را کسب کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی