English

کاهش صادرات کیوی و شیلات مازندران به خارج کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از افزایش صادرات گل و گیاه و فرآورده‎های لبنی از مازندران به خارج کشور خبر داد و گفت: صادرات کیوی و شیلات مازندران به خارج کشور کاهش داشته است.

کاهش صادرات کیوی و شیلات مازندران به خارج کشور

به گزارش خبرگزاری موج، دلاور حیدرپور از صادرات 83 هزار تنی انواع محصولات کشاورزی پنج ماهه امسال از مازندران خبر داد و ارزش اقتصادی صادرات محصولات کشاورزی از گمرکات مازندران را 128 هزار و 806 دلار اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی از لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب 1.28 و 9.51 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: با توجه به صادرات 98 تنی کیوی و یک‌هزار و 81 تنی شیلات و آبزیان در پنج ماهه نخست امسال، صادرات این محصولات نسبت به سال گذشته از لحاظ وزنی و ارزشی با کاهش مواجه بوده است.

حیدرپور با اشاره به اینکه مازندران سال گذشته 405 تن کیوی و 2 هزار و 635 تن شیلات و آبزیان صادرات داشته است، بیان کرد: فراورده‌های لبنی، گل و گیاه و سایر محصولات کشاورزی از لحاظ وزنی به‌ ترتیب 2 و 10.94 و 16.52 و از لحاظ ارزشی به ترتیب 17، 11.39 و 19- درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران علت اصلی افزایش صادرات برخی از محصولات کشاورزی را افزایش تقاضا و تعدد بازار هدف، کیفیت مطلوب و بسته‌بندی مناسب، تنوع گونه‌های محصولات و افزایش نرخ ارز عنوان کرد و  علت روند کاهشی صادرات کیوی به خارج کشور را توزیع کیوی ذخیره شده در انبارها و سردخانه‌ها و واردات آن، افزایش تقاضا و قیمت مناسب آن در بازار داخل دانست.

حیدرپور کشورهای هدف صادرات محصولات کشاورزی از مازندران را قزاقستان، عراق، روسیه، ترکمنستان و افغانستان اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه