English

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

متاسفانه فرهنگ تعاون و کار جمعی هنوز در کشور و استان ضعف دارد

کامران اصغری اظهار داشت: متاسفانه فرهنگ تعاون و کار جمعی هنوز در کشور و استان ضعف دارد و برای توسعه بخش تعاون عزم همه جانبه نیاز است که مردم را برای فعالیت های اقتصادی به سوی بخش تعاونی سوق دهد.

متاسفانه فرهنگ تعاون و کار جمعی هنوز در کشور و استان ضعف دارد

به گزارش خبرگزاری موج، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته تعاون از روز شنبه ۱۱ شهریورماه با اشاره به اینکه دین اسلام تأکید زیادی به بحث تعاون دارد، یادآور شد: آیه شریفه 'و تعاونو علی البر و التقوی' مبین و موکد این موضوع است.

اصغری خاطرنشان کرد: با توجه به نقش اساسی و سهم مهم تعاونی ها در توسعه اقتصادی استان و کشور و همچنین نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، و همچنین سخن گوهربار ایشان مبنی بر اعتقاد به تعاون این اهمیت دو چندان کرده است.

وی افزود: متاسفانه فرهنگ تعاون و کار جمعی هنوز در کشور و استان ضعف دارد و برای توسعه بخش تعاون عزم همه جانبه نیاز است که مردم را برای فعالیت های اقتصادی به سوی بخش تعاونی سوق دهد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطر نشان کرد: هزینه ایجاد اشتغال در بخش تعاون یک چهارم اشتغال متعارف در کشور است و حتی در برخی از مشاغل تعاونی ها این میزان به یک ششم هم می رسد.

اصغری با اشاره به اینکه گرایش به تعاونی در حال افزایش است خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون بیش از هزار تعاونی در مازندران تأسیس شده است و مازندران از این لحاظ رتبه خوبی در سطح کشور دارد.

وی ادامه داد: تعاون می تواند نه تنها اشتغال ایجاد کند بلکه در کاهش فقر و ایجاد عدالت اجتماعی نقش ارزشمندی را عهده دار شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: تأسیس ۳ شرکت تعاونی توسعه عمران با عضویت بیش از ۲۰۰۰ نفر و همچنین تعداد ۷ شرکت در شرف تأسیس، تأسیس ۵ شرکت تعاونی فراگیر جهت عضویت ۳ دهک پایین درآمدی و آسیب پذیر باهدف فقر زدایی و ثبت ۸۳ مورد تعاونی زنان از عملکرد مطلوب این اداره کل در دولت یازدهم است.

اصغری با تأکید بر ضرورت اجرای با شکوه این هفته مهم افزود: برنامه های مهمی از قبیل افتتاح شرکتهای تعاونی، برگزاری دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر در استان و شهرستانها، برپایی نمایشگاه، بررسی مشکلات تعاونگران و... در دستور کار این هفته قرار دارد.

وی گفت: تعداد سه تعاونی تولیدی و یک تعاونی مسکن با سرمایه گزاری  ۳۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای حدود ۵۰ نفر در این هفته افتتاح خواهند شد.

اصغری در پایان خاطرنشان کرد: هفته تعاون، تمرینی برای قرار گرفتن در مسیر توسعه و ترویج فرهنگ کار جمعی در استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی