English

۴۰ هزار تقاضای مشاغل سخت و زیان‌آور در کمیته‌های بدوی و تجدید نظر بررسی شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: بیش از 40 هزار تقاضای مشاغل سخت و زیان‌آور در کمیته‌های بدوی و تجدید نظر در دولت یازدهم بررسی شد.

 40 هزار تقاضای مشاغل سخت و زیان‌آور در کمیته‌های بدوی و تجدید نظر بررسی شد

به گزارش خبرگزاری موج، کامران اصغری در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: هفته دولت فرصت بسیار خوبی است تا اقدامات و دستاوردهای دستگاه‌های اجرایی برای مردم استان تشریح شود البته پیرو منویات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری این مهم باید به‌صورت همیشگی باشد.

وی با بیان اینکه حوزه مدیریت روابط کار در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از تخصصی‌ترین بخش‌ها محسوب می‌شود، افزود: این حوزه مسؤولیت روابط کار، بازرسی کار، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری و رسیدگی به مشاغل سخت و زیان‌آور را در استان برعهده دارد که به‌دلیل تخصصی بودن و داشتن ارباب رجوع بسیار زیاد، کار در این حوزه بسیار سخت است.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: با همه سختی کار در این حوزه، با تلاش شبانه‌روزی مدیر و همکاران این معاونت، در سال‌های اخیر موفق به کسب 100 امتیاز کامل از شاخص‌های اختصاصی و حضور در رتبه‌های ممتاز در سطح کشور شدیم که بسیار جای تقدیر دارد.

این مسؤول در مورد بخش روابط کار گفت: ارتقای سطح کیفی آرای صادره در هیأت تشخیص و حل اختلاف و صدور دادنامه‌ها با استدلال و استنادات لازم قانونی و توجه ویژه به بحث آموزش هیأت‌ها موجب شده ک درصد اعتراضی به آرای صادره  به‌طور محسوسی کاهش یابد.

اصغری تصریح کرد: میانگین مدت زمان رسیدگی در هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف نیز به‌ ترتیب 22 و 29 روز بوده که با زحمات بی‌وقفه همکاران پایین‌تر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: بیش از 30 درصد آراء در هیأت‌ها به‌صورت سازشی صادر می‌شود و طرفین وارد دعاوی نمی‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تأکید بر ضرورت صیانت از نیروی کار در استان خاطرنشان کرد: تدبیر و پیگیری‌های اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اداره‌کل در بخش جنگل و معادن، موجب حفظ اشتغال کارگران شدیم که این تدابیر در مورد واحدهای مشکل‌دار ادامه دارد و به‌دنبال بهبود فضای کسب و کار در استان هستیم.

اصغری توجه ویژه به تشکل‌های کارگری و کارفرمایی را ضروری دانست و افزود: تأسیس و یا تجدید بیش از 500 تشکل کارگری و کارفرمایی نشان از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به شرکای اجتماعی خود دارد، در واقع باید بگوییم سه‌جانبه‌گرایی در رأس امور قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین در این حوزه شاهد افزایش چندبرابری میزان آموزش تشکل‌ها و مراجع حل اختلاف با موضوع قوانین کار و تأمین اجتماعی و ... در این دولت بوده‌ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اظهار کرد: در بخش بازرسی کار اجرای طرح‌هائی از قبیل آموزش ایمنی مهندسان ناظر و کارگران ساختمانی، افزایش کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه‌ها، اجرای مدل خود بازرسی درون کارگاهی و استقرار مسؤولان ایمنی در کارگاه‌ها، بازدید هدفمند از کارگاه‌های پرخطر، اجرای آئین‌نامه ایمنی امور پیمانکاران و بررسی صلاحیت ایمنی و صدور گواهینامه ایمنی که همه این طرح‌ها با هدف افزایش سطح ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار در سطح استان است.

اصغری با تأکید بر ضرورت بازدید هدفمند از کارگاه‌های پرخطر، افزود: این بازدیدها به‌صورت مستمر به‌ویژه در معادن در حال انجام بوده و تاکنون دو معدن ناایمن طبق ماده 105 قانون کار پلمب شدند.

وی ادامه داد: از اثرات اجرای این طرح‌ها در استان کاهش سالانه حوادث ناشی از کار است و در سطح کشور استان مازندران در این زمینه جزو برترین‌ها محسوب می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به بررسی بیش از 40 هزار تقاضای مشاغل سخت و زیان‌آور در کمیته‌های بدوی و تجدید نظر در دولت یازدهم یادآور شد: کمیته‌های استانی بررسی درخواست‌ها با حضور پنج نماینده از قبیل مدیرکل کار، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل تأمین اجتماعی و نمایندگان کارگران و کارفرمایان کارها با وجود حجم بالای درخواست‌های رسیده در قسمت سخت و زیان‌آور به‌صورت دقیق ، شفاف و به روز انجام می‌شود که امکان تخلف در آن به صفر رسیده است.

اصغری ادامه داد: این امر موجب شده تا تنها 5 درصد آرای صادره کمیته بدوی مورد اعتراض قرار گیرد و حتی یک رای صادره در دیوان عدالت اداری نقض یا ابطال نشده که این خود نشان از اجرای عدالت در این زمینه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه