English

یک‌هزار و ۸۳۶ حجاج مازندرانی عازم سرزمین وحی شدند

جانشین مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت: تاکنون یک‌هزار و 836 حجاج مازندرانی در قالب 18 کاروان و 8 پرواز عازم سرزمین وحی شدند.

یک‌هزار و 836 حجاج مازندرانی عازم سرزمین وحی شدند

به گزارش خبرگزاری موج، مصطفی جعفری اظهار کرد: تاکنون یک‌هزار و 836 حجاج مازندرانی در قالب 18 کاروان و 8 پرواز عازم سرزمین وحی شدند.

وی بیان کرد: بقیه حجاج طی پنج پرواز از فرودگاه دشت‌ناز ساری و تا روز شنبه چهارم شهریور ماه امسال به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند.

جانشین مدیرکل حج و زیارت مازندران با اعلام اینکه امسال ۳هزار و ۳۳۵ زائر مازندرانی در قالب ۲۴ با ۱۳ پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی که همگی مدینه بعد هستند، به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند، تصریح کرد: زائران ابتدا وارد مکه مکرمه شده و پس از انجام اعمال مناسک حج تمتع راهی مدینه منوره و زیارت مرقد نورانی نبی اکرم اسلام، ائمه مظلوم بقیع و قبرگمشده حضرت زهرا(س) مشرف می‌شوند.

جعفری با اشاره به اینکه 53 درصد از حجاج مازندران را بانوان و 47 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند، افزود: امسال بحث افزایش 20 درصدی تعداد حجاج را برای تمامی کشورها و از جمله ایران شاهد بودیم.

وی بیان کرد: با توجه به بالا بودن سن حجاج و گرمای هوا در عربستان لازم است زائران به توصیه‌های پزشکان کاروان‌ها توجه کنند تا دچار گرمازدگی نشوند.

جانشین مدیرکل حج و زیارت مازندران، از تلاش‌های تمامی دست اندرکاران هواپیمای جمهوری اسلامی، اداره کل فرودگاه‌های مازندران، استانداری، تمامی دستگاه‌‌های امنیتی و انتظامی، سپاه پاسداران، دادستانی شهرستان میاندورود، جمعیت هلال‌احمر و بیمه ایران و سایر دستگاه‌ها با توجه به خدمات شبانه‌روزی تقدیر کرد.

جعفری با تأکید بر ضرورت توجه حجاج به توصیه مدیران کاروان‌ها، خاطرنشان کرد: حجاج در بحث تردد نیز به‌صورت گروهی تردد کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

سخنگوی حج و زیارت مازندران در پایان گفت: امسال مسن‌ترین حاجی مازندران اکبر مهدی‌نژاد کیاسر متولد سال 1308 و سن 88 و جوان‌ترین حاجی نیز سعید اسماعیل‌زاده درزی متولد سال 1371 با 25 سال سن  بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه