English

توسعه صنعت تولید قارچ نقش مهمی در توانمندی زنان و ایجاد اشتغال دارد

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر گفت: توسعه صنعت تولید قارچ در کشور نقش قابل توجهی در استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های زنان و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی دارد.

توسعه صنعت تولید قارچ نقش مهمی در توانمندی زنان و ایجاد اشتغال دارد

به گزارش خبرگزاری موج، فرزین فرهادی در دوره مهارتی پرورش قارچ خوراکی که در روستاهای هردورود و حاجیکلا قلزم کلا شهرستان قائم‌شهر برگزار شد به بهره‎برداران درباره خواص غذایی قارچ‎های خوراکی گفت: برخلاف گذشته تولید این ماده خوراکی به محصول مهمی در سبد غذایی خانواده ها تبدیل شده است.

وی بیان کرد: توسعه صنعت تولید قارچ در کشور نقش قابل توجهی در استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های زنان و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی دارد.

فرهادی با بیان اینکه قارچ به عنوان تجزیه کننده ثانویه محسوب می شود، افزود: قارچ های دکمه ای تجزیه کننده های ثانویه هستند که نیاز دارند بر روی مواد آلی که قبلا مورد تجزیه میکروبی قرار گرفته است مستقر شده و رشد کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر ادامه داد: قارچ دکمه ای برخلاف قارچ های صدفی برای تأمین غذای مورد نیاز خود احتیاج به مواد دیگری غیر از کاه در بستر کشت دارند که برای تهیه آن نیاز به کمپوست است.

وی افزود: انواع کودهای حیوانی به عنوان مکمل های غذایی، انواع کنسانتره به عنوان افزودنی ها و مواد معدنی و کودهای ازته است که تحت شرایط خاص و طبق فرمول های تعریف شده تهیه و در فرآیند کمپوست سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه