English

درخشش هنرمندان مازندرانی درجشنواره جهانی موسیقی فولکلور

گروه موسیقی سنتی و محلی «آوای تبری» مازندران موفق به دریافت دیپلم افتخار هفتمین جشنواره قهرمانی جهانی موسیقی محلی و فولکلور بلغارستان شد.

درخشش هنرمندان مازندرانی درجشنواره جهانی موسیقی فولکلور

به گزارش خبرگزاری موج، گروه موسیقی سنتی و محلی «آوای تبری» مازندران متشکل از 12 نفر از هنرمندان کشورمان به سرپرستی سید جلال محمدی، با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان و با همت مؤوسسه موسیقی جهانی فولکلور اروپا و حمایت کمیته ملی یونسکو، در هفتمین جشنواره قهرمانی جهانی موسیقی محلی و فولکلور بلغارستان، حضور یافته است.

این جشنواره با شرکت هنرمندان 20 کشور جهان و 100 گروه محلی و سنتی و یک هزار 200 موسیقیدان و خواننده همراه با نمایش‌های آئینی و محلی با حضور شهردار و رئیس جشنواره جهانی فولکور و محمدعلی کیانی، رایزن فرهنگی کشورمان در صوفیه در شهر نسبار در استان بورگاس بلغارستان، برگزار شد. 

هفتمین جشنواره جهانی موسیقی محلی و فولکلور بلغارستان که از شامگاه جمعه شروع شد به مدت یک هفته با حضور اساتید و داوران اروپائی در شهرهای مختلف بلغارستان، ادامه داشت.

هنرمندان و موسیقیدانان سنتی و محلی کشورمان برای چهارمین سال متوالی با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در هفتمین جشنواره جهانی موسیقی محلی و فولکلور بلغارستان، شرکت می‌کنند.

محمدعلی کیانی رایزن فرهنگی کشورمان در مراسم افتتاحیه این جشنواره با  اشاره به حضور چشمگیر هنرمندان محلی و سنتی ایران در این‌گونه جشنواره،گفت: امسال موسسه اروپایی جشنواره‌های فولکلور، انجمن جهانی جشنواره‌های فولکلور، شهرداری نسبار، شهرداری بورگاس، شهرداری پوموریه بلغارستان و آکادمی جهانی فولکلور برای هفتمین بار مسابقات جهانی فولکلور را برگزار کردند. 

هیأت داوران این جشنواره براساس سه عامل میزان سختی و فنی اجرا، ارائه (لباس سنتی ، انتخاب اجرا و غیره) و رفتار روی صحنه (ارتباط با مخاطبان، خلاقیت هنری) گروه‌ها را ارزیابی می‌کنند.

ویژگی خاص مسابقات جهانی فولکلور این است که تمام اجراهای با صدا و ویدئو حرفه‌ای ضبط و بهترین آنها در بیش از 20 شبکه بلغاری پخش می‌شود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران این موفقیت را به گروه آوای تبری و هنرمندان استان تبریک گفت و افزود: حضور در محافل و رویدادهای معتبر بین‌المللی برای معرفی داشته‌های غنی فرهنگی و هنری مازندران یک ضرورت اساسی است.

احد جاودانی بیان کرد: موفقیت در رویدادهای بین‌المللی موسیقی بیانگر جذابیت این عرصه برای مردم دنیا است.

وی در پایان گفت: موسیقی بومی مازندران می‌تواند یک فرصت مناسب برای دیپلماسی فرهنگی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه