English

اماکن مذهبی باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر با بیان اینکه اماکن مذهبی باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، گفت: مساجد مرکزی معنوی، عبادی، علمی، سیاسی و حکومتی هستند و باید مقر فرماندهی و مدیریت جامعه خود باشند.

اماکن مذهبی باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام سیدمحمد بابایی اظهار کرد: کعبه نخستین خانه‎توحید و یکتاپرستی و نخستین جایگاهی است که برای پرستش خدای یگانه ساخته شده است و مسجد در اسلام، قلب تپنده حیات و جایگاه پیوند آسمان و زمین است.

وی با اشاره به علت نامگذاری روز جهانی مسجد، افزود: همزمان با سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل، از طرف کشورهای اسلامی این روز به روز جهانی مسجد نامگذاری شد و از کشورهای اسلامی خواسته شد با هدف ارج نهادن به نقش مساجد و صیانت از آنها به عنوان مکان‌های مقدس، در گرامی داشت این روز تلاش کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر با بیان اینکه باید از مساجد مانند صدر اسلام به عنوان پایگاه‌های آموزشی، فرهنگی و همچنین حل مشکلات مردم استفاده شود، تصریح کرد: برای دستیابی به این مهم باید تدابیری برای برگزاری برنامه‌های جذابی به‌دلیل احیای مساجد تدوین کنیم تا در مردم انگیزه حضور در مساجد افزایش پیدا کند.

این مسوول گفت: پیامبر اکرم (ص) پس از هجرت و ورود به شهر مدینه، در نخستین گام در راستای تحقق حاکمیت خویش، نهادی اجتماعی ـ دینی با عنوان مسجد را تاسیس و پایه‌های حکومت اسلامی را در این مکان بنیان نهاد و اصول و مبانی دین اسلام از این پایگاه مقدس به مردم جهان عرضه شده است.

وی با اشاره به نقش ائمه جمعه و جماعات در مساجد اشاره کرد و گفت: نقش ائمه جمعه و جماعات در آبادانی مساجد بسیار مهم است که اگر امام جماعت ارتباط خود را با جوانان حفظ کنند، در جذب مردم در رابطه با مساجد نقش مهمی دارد.

بابایی در پایان با اشاره به اینکه شهرستان بهشهر دارای 158 مسجد و 58 حسینیه و مهدیه است، افزود: همه متولیان فرهنگی مساجد باید تلاش کنند تا بستری مناسب برای حضور هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد را فراهم کنند تا با اتحاد و یکدلی، اماکن مذهبی را به قطب فرهنگی تبدیل کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه