English

پل‌های عابر پیاده ای که خاصیت تبلیغاتی دارند

پل‌های عابر پیاده که در حال حاضر در بسیاری از مسیرها و شهرهای استان ساخته شده تنها خاصیت تبلیغاتی داشته و امکان تسهیل در تردد افراد معلول و سالمند را فراهم نمی‌کند.

پل‌های عابر پیاده ای که خاصیت تبلیغاتی دارند

به گزارش خبرگزاری موج، پل‌های عابر پیاده زیادی در برخی از محورهای استان مازندران نصب شده است.

این پل‌ها به دلیل تندی پله‌های که بر روی آن تعبیه شده است قابل استفاده نبوده و تنها به نظر می‌رسد از جهت رفع تکلیف بلکه برای اعمال جریمه کردن عابران پیاده در هنگام تصادف ساخته شده است.

تنها کاربرد این پل‌ها در حال حاضر نصب بنرهای تبلیغاتی است.

در ایام مدرسه  دانش‌آموزان که مدرسه آنها در مسیر پل قرار دارد از مشتریان پر و پاقرص این پل هستند ولی نگرانی سقوط از پله دانش آموزان را تهدید می‌کند و دل‌های نگرانی از پس عبور از پله‌ها پشت سر دانش‌آموزان می‌تپد.

به دلیل شیب تند پله‌های تعبیه شده امکان استفاده افراد سالمند، میانسال و خانم‌های باردار از این پل‌ها وجود ندارد، روند رو به رشد میانسالی در استان مازندران هم مزید بر علت برای نگارش این مطلب شده است.

نمونه از پل مناسبی که امکان رفت و آمد افراد معلول در شهرستان ساری ایجاد شده و با وجود اینکه استانداردهای لازم از لحاظ بهزیستی را ندارد ولی رفت و آمد افراد معلول و سالمند را تا حدودی تسهیل می‌کند در حد فاصل پارک تجن ساری است، انتظار است که متولیان حمل و نقل پایانه‌ها در این ارتباط اقدام موثری انجام دهند.

اما متولیان بهزیستی در استان مازندران به ساخت این پل قانع نشده و معتقد هستند پل‌های عابر پیاده در استان باید تجهیز شوند.

در ارتباط با لزوم توجه به دغدغه‌های بهزیستی معاون توانبخشی بهزیستی مازندران معتقد است، همه پل‌های عابر پیاده باید مکانیزه و داری آسانسور و بالابر استاندارد باشد.

عبدالرضا قلندری معتقد است، در حال حاضر پل‌های عابر پیاده نه تنها برای جامعه معلولان مناسب نیست، افزود: بلکه بسیاری از افراد عادی هم برای تردد از پل به شدت دچار مشکل می‌شوند.

وی اضافه کرد: ارتفاع پله‌های پل‌های عابر پیاده مناسب نیست و افراد سالمند برای تردد دچار مشکل هستند و در ساخت این پل‌های حقی برای جامعه معلولان قائل نشدند.

به دلیل شیب بلندی که پل‌های عابر پیاده دارد اگر فرد در هنگام عبور از خیابان دچار مشکل نشود احتمال بروز خطر سقوط از پله و شکستن دست و پا افراد را تهدید می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه