English

باید بستر را برای بهره بردن و شکوفا کردن استعدادهای جوانان آماده کرد

فرمانده سپاه کربلا مازندران اظهار داشت: باید بستر را برای بهره بردن و شکوفا کردن استعدادهای جوانان آماده کرد.

باید بستر را برای بهره بردن و شکوفا کردن استعدادهای جوانان آماده کرد

به گزارش خبرگزاری موج، سردار محمدحسین بابایی در بازدید از مرکز رشد بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران، اظهار کرد: با توجه به ضرورت دست‌یابی به علوم و قرار دادن کشور به عنوان الگو و رسیدن به این چشم‌انداز مهم در سقف زمانی 1404 براساس آمار از پیش تعیین شده وظیفه خود می‌دانیم که تمام زوایای پیدا و پنهان دین را بشکافیم.

وی بیان کرد: غیر از همه ادیان الهی و آسمانی و حتی شبه دین‌ها که منشأ خدایی ندارند، هیچ آئینی به اندازه دین اسلام تأکید بر علم‌اندوزی و شکافتن علوم و دانش ندارد، به‌طوری‌که در این زمینه ائمه اطهار(ع) خود پیش قدم بودند و امام محمد باقر(ع) که به باقرالعلوم به‌معنای شکافنده علوم و امام رضا(ع) به عالم آل محمد لقب گرفته بودند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران ادامه داد: با تکیه بر احادیث ائمه اطهار در بسیاری از مبانی علوم و بخش‌های مختلف علوم تجربی، علوم مهندسی و علوم انسانی شاهد پایه‌گذاری علم در تمامی این بخش‌ها بوده‌ایم.

این مسؤول تصریح کرد: بسیج و سپاه نیز وظیفه خود می‌داند با استفاده از استعدادهای بسیار خوب مردمی به کسانی که علاقه‌مند به انجام کارهای علمی هستند و به‌ویژه جوانان با زمینه‌سازی در این امر بتوانند به بهره بردن و شکوفا کردن استعدادهای آنها در زمینه‌های مختلف کمک کند.

بابایی بیان کرد: حداقل این کار ایجاد فضایی با عنوان مرکز رشد بوده که در آن امکانات و لوازم اولیه تعبیه شده است، چرا که صاحبان ایده و استعدادهای پرتوان دارای بنیه مالی قوی نیستند، به همین دلیل بسیج در سراسر کشور به‌ویژه مازندران مراکز رشدی اگر چه کوچک و ساده اما غنی فراهم کرده و از کسانی که دارای آگاهی هستند دعوت به عمل می‌آورد.

وی با تأکید بر اطلاع‌رسانی هرچه بیشتر به افرادی که برای اثبات و بیان ایده خود نیاز به فضای برای انجام عملیات لازم و آزمایش های متعدد برای تبدیل ایده به پروژه و سپس به محصول را دارند، خاطرنشان کرد: هدف ما گسترش این مراکز بوده که به معنای سریع و راحت‌تر در دسترس قرار گرفته شدن است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اعلام اینکه بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی است، گفت: اگر در مبحث علم ورود و تکامل پیدا کند قوی و ریشه‌دار می‌شود که آثار مطلوبی برای جهان اسلام و جامعه انسانی دارد که امیدواریم در این بخش از موفقیت‌های بسیار خوبی استقبال کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه