English

تدبر در آیات نورانی قرآن زمینه ساز توسعه و ترویج سبک زندگی قرآنی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اهمیت انس با قرآن و ضرورت تدبر قرآن کریم در زندگی افزود: مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در حوزه فرهنگ است.

تدبر در آیات نورانی قرآن زمینه ساز توسعه و ترویج سبک زندگی قرآنی است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری در نخستین انتخابات اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد: بینش و رفتار قرآنی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و زمینه‌ساز تعالی جامعه و نظام اسلامی می‌شود.

وی به ادغام اتحادیه موسسات قرآنی و مردمی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نخستین‌بار در کشور افزود: جامعه مطلوب از دیدگاه قرآن کریم به جامعه ای اطلاق می شود که در آن رفتار و بینش قرآنی اولویت اصلی آن جامعه لحاظ شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اهمیت انس با قرآن و ضرورت تدبر قرآن کریم در زندگی افزود: مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در حوزه فرهنگ است و بیشترین سفارش معظم‌له به اهمیت به سبک زندگی اسلامی و قرآنی است و تدبر در آیات نورانی قرآن کریم زمینه ساز توسعه و ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه اسلامی است.

این مسؤول تدبر در آیات و مفاهیم نورانی قرآن کریم را زمینه‌ساز اخلاق و رفتار قرآنی دانست و تصریح کرد: قرآن کریم معجزه نبی مکرم اسلام(ص) و پیام خالق یکتا به مخلوق است و انسان باید برای عمل به پیام های خدای متعال در این آیات به خوبی تدبر و تامل کند.

شکریان تعلیم و تربیت در فضای قرآنی و موسسات قرآنی مردمی را بسیار ارزشمند خواند و بیان کرد: تعلیم و تربیت قرآنی باید در اولویت همه برنامه‌های آموزش و پرورش کشور قرار گیرد و فضای جامعه اسلامی نیازمند فعالیت‌های قرآنی در حوزه تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به وجود تکنولوژی‌های نوین آموزشی در سال‌های اخیر و رشد چشمگیر آن در جهان خاطرنشان کرد: موسسات قرآنی و مردمی ما باید براساس این تکنولوژی‌های نوین محتوای آموزشی غنی و فاخر تولید کنند و از این روش‌های نوین آموزشی در جهت ایجاد جذابیت‌های جذب مخاطب در حوزه فعالیت‌های قرآنی و دینی  بیشترین بهره را ببرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران رسالت اصلی موسسات قرآنی و مردمی را توسعه و ترویج فعالیت‌های دینی و قرآنی دانست و اظهار کرد: ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی می‌تواند مانع وجود بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی در کشور باشد و این در گرو خدمات و زحمات مربیان و فعالان حاضر در موسسات قرآنی و مردمی است.

این مسؤول با اشاره به وجود بیش از 800 موسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در استان بیان کرد: وجود این موسسات و خانه‌های قرآنی و مردمی نشان از ظرفیت بالای این استان در حوزه فعالیت‌های دینی و قرآنی دارد و باید در جهت توانمندسازی این موسسات برنامه‌ریزی دقیق و مستمر داشت.

شکریان با اشاره به انتخابات اتحادیه موسسات مدغم قرآنی مردمی وابسته به اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان گفت: فرصت خدمت بسیار کوتاه و گذرا است و منتخبین این دوره باید تمام تلاش خود را در جهت رفع موانع و حل مشکلات موجود موسسات قرآنی مردمی و فعالان قرآنی بکار گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه