English

استفاده حداکثری از امکانات داخلی برای تکمیل آزادراه تهران ـ شمال

مدیرعامل آزادراه تهران ـ شمال بر استفاده حداکثری از امکانات داخلی و حداقلی از امکانات خارجی برای احداث و تکمیل آزادراه تهران – ـشمال تأکید کرد.

استفاده حداکثری از امکانات داخلی برای تکمیل آزادراه تهران ـ شمال

به گزارش خبرگزاری موج، مهران اعتمادی در حاشیه بازدید خبرنگاران نوشهر از قطعات 1، 2 و 3 آزاد راه تهران ـ شمال با بیان اینکه همراهی و همدلی بین شرکت آزادراه و بنیاد مستضعفان را سبب تسریع در پیشرفت کار دانست و افزود: با اجرای پروژه آزادراه تهران ـ شمال 100 کیلومتر کاهش مسیر و 600 میلیارد تومان کاهش ارزی عایدمان می‌شود.

وی بیان کرد: بهبود سفرها به شمال کشور، کاهش زمان سفر و نیز توسعه اقتصادی در مبدأ و مقصد از جمله مزایای بسیار ارزشمند این پروژه عظیم است.

مدیرعامل آزادراه تهران ـ شمال عنوان کرد: در قطعه چهار پس از بهره‌برداری با ریزش‌هایی در طول مسیر رو به‌رو بودیم که با یک مصوبه در شهرداری مرزن‌آباد به هر آنچه قول دادیم به طور کامل عمل کردیم و مشکلات حل شده است.

وی گفت: در اجرای پروژه آزادراه تهران ـ شمال بالاترین تکنولوژی در زمینه IT و ITS به کار گرفته شد و تأکید ما بر استفاده حداکثری از امکانات داخلی و حداقلی از امکانات خارجی است.

مدیرعامل طرح آزادراه تهران ـ شمال نیز یادآور شد: طول این آزادراه 121 کیلومتر است که به چهار قطعه تقسیم کار شده است و البته قطعه چهارم در حد فاصل مرزن‌آباد تا چالوس به بهره‌برداری رسیده است و زیر بار ترافیک قرار دارد.

عباس شیخی با بیان اینکه تعداد تونل‌ها در این پروژه 165 دستگاه است، افزود: طول تونل به صورت رفت و برگشت 99 کیلومتر است که با توجه به طراحی‌های صورت گرفته، احتمال دارد به بیش از 110 کیلومتر هم برسد و این از نظر محیط‌زیست و ایمنی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه تعداد 97 پل رفت و برگشت در مسیر قرار دارد که مجموعاً 13 کیلومتر طول آن است، تصریح کرد: مسیر 165 کیلومتری تهران تا چالوس به 121 کیلومتر کاهش می‌یابد و تعداد سفرها از 12 هزار سفر به 30 هزار افزایش خواهد یافت و با توجه به کاهش زمان یک ساعت و 45 دقیقه‌ای از مبدأ به مقصد، سبب کاهش قابل توجه صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز می‌شود.

مدیر طرح آزادراه تهران  ـ شمال بیان کرد: در پروژه آزادراه تهران ـ شمال تعداد 4 هزار نفر مستقیماً مشغول به کار هستند و تمامی پیمانکاران و مشاوران به غیر از یک قسمت از پروژه، ایرانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه در اول فرودین 94 به میزان 29 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در عرض 2 سال به 81.5 درصد پیشرفت فیزیکی افزایش یافت که به عبارتی 17 برابر رشد عملیات اجرایی داشت.

شیخی عنوان کرد: در بخش حفاری تونل‌ها از 31 هزار و 450 متر، 31 هزار و 422 متر حفاری تونل انجام شد که بقیه 28 متر در حال بازگشایی است.

وی اظهار کرد: روسازی بتنی 4 کیلومتر از تونل «تالون» در قطعه یک آزادراه، برای نخستین‌بار در کشور در حال انجام است.

مدیر طرح آزادراه تهران ـ شمال گفت: در قطعه دوم و از 6 هزار و 400 متر طول تونل البرز، 5 هزار و 402 متر آن حفاری شد و 3 هزار و 300 متر عملیات روسازی بتنی آن نیز انجام شد که تا پایان سال تکمیل می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی