English

دوری از فرهنگ دینی و قرآنی زمینه ساز گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است

حجت‌الاسلام ناصر شکریان امیری دوری از فرهنگ دینی و قرآنی را زمینه گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه اسلامی دانست و گفت: مهم‌ترین راه مقابله با آنان ترویج و توسعه فعالیت دینی و قرآنی در جامعه اسلامی است.

دوری از فرهنگ دینی و قرآنی زمینه ساز گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران اظهار داشت: حوزه فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی نیازمند حمایت‌های مدوام و مستمر است و باید برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی همه آحاد جامعه مشارکت جدی داشته باشند .

وی در ادامه فرهنگ را مهم‌ترین عامل زیر بنای توسعه دانست و افزود : عرصه فرهنگ به ویژه نشر و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی نیازمند همت مضاعف و کار جهادی است و باید در راستای تقویت باورهای دینی جامعه تلاش و اهتمام ویژه داشت .

عضو شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با رهبری بی‌نظیر و بی‌بدیل امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۷، افزود: امام بزرگوار ما با ایمان به خدا و با اعتماد به امت و با  مشارکت همه آحاد جامعه در همه بخش‌های مختلف جامعه این استقلال را برای کشور بدست آورد و زمینه پیروزی‌های بزرگ‌تر را فراهم کرد .

استاد حوزه علمیه و دانشگاه در مازندران، حوزه فرهنگ را وسیع‌ترین حوزه فعالیت‌های انسانی برشمرد و بیان داشت: نقش‌آفرینی عموم جامعه در بخش فرهنگ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بخش است که می‌تواند در تاثیرگذاری و تاثیرپذیری عموم جامعه بسیار موثر واقع شود .

حجت‌الاسلام شکریان امیری نقش سازمان تبلیغات اسلامی را در راستای توسعه فعالیت‌های دینی و فرهنگی بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی در راستای توسعه و تقویت فرهنگ دینی و  قرآنی در جامعه گام بر می‌دارد و این مجموعه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند .

این محقق و پژوهشگر علوم دینی و حوزوی ضمن اشاره به وضعیت سواحل مازندران و آسیب‌های اجتماعی در استان، خاطرنشان کرد: کنترل آسیب‌های اجتماعی در استان نیازمند بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی است و باید در خصوص معضلات سواحل مازندران هم برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد .

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، سازمان تبلیغات اسلامی را دارای ظرفیت بسیار عظیم مردمی دانست و تاکید کرد: حضور ظرفیت‌های گسترده مردمی در بخش‌های مختلف سازمان تبلیغات اسلامی از جمله مبلغین و مبلغات، قرآنی، مداحان و شاعران آئینی، هیئات های مذهبی و... در نهادینه کردن فرهنگ دینی و اسلامی نقش موثری در جامعه اسلامی ایفا می‌کند .

شکریان در ادامه این دیدار دوری از فرهنگ دینی و قرآنی را زمینه گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: نظام سلطه و دنیای استکبار با برنامه‌ریزی و صرف بودجه‌های کلان در صدد تهی کردن جوامع اسلامی از دین و فرهنگ دینی هستند که مهم‌ترین راه مقابله با آنان ترویج و توسعه فعالیت دینی و قرآنی در جامعه اسلامی است .

استاد حوزه علمیه و دانشگاه مازندران با اشاره به برنامه‌های تابستانی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، اظهار داشت: با توجه به برگزاری متوالی چندین دوره جشنواره طرح‌های قرآنی مصباح‌الهدی و نورالهدی مازندران و طرح‌های اوقات فراغت هسته‌های فرهنگی جوان و برگزاری آئین اختتامیه این برنامه‌های در جوار ملکوتی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع)  امسال هم به یاری خدا برای این فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفته است و امیدوارم با توجه به شروع فعالیت مجمع خیرین قرآنی استان  مجمع خیرین قرآنی شهرستان‌ها را هم فعال کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه