English

احیا و حفظ جنگل و تاسیسات و امکانات نقطه آغازین تنفس

مدیرکل منابع طبیعی مازندران گفت: با خاتمه دادن به برداشت چوب در جنگل های شمال باید طرح های جنگلداری، احیا و حفظ جنگل و تاسیسات موجود با قدرت بیشتری دنبال شود تا بتوانیم در برخی جای خالی شرکت ها چوب بری را در طرح های جنگلداری پر کنیم.

احیا و حفظ جنگل و تاسیسات و امکانات نقطه آغازین تنفس

به گزارش خبرگزاری موج، ستار بابایی اظهار داشت : هم اکنون منابع طبیعی منطقه ساری 3 هزار و 500 کیلومتر جاده جنگلی و 7 هزار و 500 کیلومتر حصارکشی دور جنگل را برای حفظ این منابع خدادادی در اختیار دارد که با خاتمه طرح های جنگل داری و شروع تنفس ما نیازمند نگهداری این امکانات و زیرساخت ها داریم.

وی اضافه کرد: ما باید نیروهای مورد نیاز انسانی خود را برای اجرای طرح های جنگلداری (احیاء و حفظ) از بین نیروهای بیکار طرف قرارداد با شرکت های بهره برداری چوب در جنگل ها استفاده کنیم تا جلوی تنش اجتماعی ناشی از بیکاری این قشر را مدیریت کنیم.

بابایی افزود: برای این کار نیازبه اعتبار داریم که تاکنون به دلیل محدودیت های مالی اعتبار مصوب نیز در اختیار ما قرار داده نشد.

وی کل اعتبار مصوب برای اجرای طرح تنفس جنگل را افزون بر 680 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : تاکنون اعتباری در اختیاراستان ها قرار نگرفته وپیش بینی می شود در روزهای آینده اندکی از این اعتبار توزیع شود.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران خاطرنشان کرد: باید اعتبار مصوب به طور کامل به استان ها تخصیص یابد تا طرح به طور کامل عملیاتی شود.

مازندران 2 میلیون و 400 هزار هکتار مساحت دارد که یک میلیون و 700 هزار هکتار از این مساحت را عرصه منابع طبیعی تشکیل می دهد که 550 هزار هکتار آن تحت مدیریت نوشهر و مابقی در حیطه اختیارات مازندران- ساری قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه