English

دانشگاه علوم پزشکی مازندران مطالبات انتقال خون را پرداخت کند

رئیس انتقال خون آمل گفت: با توجه به هزینه‌بر بودن خدمات انتقال خون، دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به دریافت مطالبات به این سازمان تلاش کند.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران مطالبات انتقال خون را پرداخت کند

به گزارش خبرگزاری موج، سعید مفتاح این اداره را بدلیل پرداختی اندک با کمبود پزشک روبرو دانست و گفت: با رئیس کمیسیون بهداشت و رئیس مجلس شورای اسلامی انجام شده که اکنون بخشی از حقوق با وساطت رئیس مجلس تامین و توجه خاصی به کارکنان شده است.

وی با تاکید بر اینکه نهاد انتقال خون با این پیگیری‌ها از وضعیت فلاکت بار و کمبود پزشک خارج شده و وزیر توجه خاصی کرده است، افزود: از نظر تجهیزات نیز چند سال اخیر صدمات زیادی متحمل شده‌ایم.

مفتاح با اشاره به اینکه پیشنهاد می‌شود که سازمان انتقال خون مانند علوم پزشکی هیئت امنایی اداره شود، افزود: این درخواست را رئیس جمهور امضا کرده  چرا که هیئت امنایی در روند کاری موثر است.

رئیس انتقال خون آمل با بیان اینکه آمل از نظر حقوقی یک‌پله ارتقا داشته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در زمینه ‌تجهیزات رکود شدیدی داریم.

وی ادامه داد: در امر قانون مربوط به خون و فرآورده‌های خونی از رئیس جمهور و رئیس مجلس خواستار تخصیص آن از طریق بیمه شدیم.

مفتاح با اعلام اینکه برای هر واحد خون 10 تا 350هزار تومان به دولت هزینه دارد و این هزینه را بیمه و وزارت بهداشت قبول کرده است، گفت: به دلیل کم کاری دانشگاه علوم پزشکی موجب شد تا انتقال خون مازندران و آمل به لحاظ تجهیزات رو به رکود پیش برود.

وی با اشاره به اینکه اکنون یک میلیارد تومان از بیمارستان امام رضا(ع) آمل طلب داریم که این هزینه باید به خزانه برود تا بعد از آن برای ما تجهیزات بفرستند، یادآور شد: انتقال خون گلستان بیش از 5 سال قدمت ندارد در حالی که آمل 30 سال قدمت دارد و بخش اعظم آن به دلیل هزینه واحدهای خونی است.

وی با بیان اینکه تجهیزات براساس داده‌ها تامین می‌شود، بیان کرد: این سازمان باید برای استان‌ها تلاش کنند بنابراین انتظار می‌رود تا بدهی های بیمارستان ها به انتقال خون تسریع یابد.

مفتاح اضافه کرد: مردم از خدمات زیاد انتقال خون آگاهی ندارند و باید فرهنگ سازی شود.

رئیس انتقال خون آمل تجهیزات این سازمان را هزینه بر عنوان کرد و گفت: برای خرید یک سانتزیفیوز 150 میلیون تومان با تحریم هزینه دارد با توجه به اینکه اکثر تجهیزات وارداتی هستند.

وی با بیان اینکه انتقال خون در دو جهت خدمات کیفی چون خدمات بیماران تالاسمی و خدمات کمی میزان خون و پلاسما فعالیت دارد، مطرح کرد: آمل به تنهایی معین استان تهران بوده و در صورت نیاز آمل تامین فراورده استان تهران است؛ اکنون سه شهر آمل، بابل و ساری بیشتر از بسیاری از استان ها عملکرد دارند.

مفتاح خاطرنشان کرد: دستگاه فریز پلاکت پلاسمای ضدهاری تهیه می‌کنند که در بابل، ساری و آمل از این دستگاه‌ها برای پلاکت تهیه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی در دریافت طلب انتقال خون تلاش کند، گفت: برای حضور نیروهای فوق تخصص باید دانشگاه علوم پزشکی در آمل راه اندازی شود و در این زمینه نباید سنگاندازی صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه