English

پیشقدم شدن بانک های خصوصی برای پرداخت تسهیلات اشتغال در مازندران

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت :در سال جاری بانک های خصوصی پرداخت 300 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی را در مناطق این استان بر عهده گرفتند.

پیشقدم شدن بانک های خصوصی برای پرداخت تسهیلات اشتغال در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، حسن خیریانپور بیان داشت : بانک های خصوصی سینا و پاسارگاد این تسهیلات را برای طرح های اشتغالزایی به کارآفرینان اشتغال در مناطق محروم و روستایی مازندران پرداخت می کنند.

وی سهم بانک پاسارگاد را 200 میلیارد ریال و سینا را 100 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در مجموع پرداخت حدود 15 درصد از تسهیلات اشتغالزایی را که تاکنون به مازندران ابلاغ شده ، این بانک ها بر عهده دارند.

معاون استاندار مازندران میزان تسهیلات اشتغال سال جاری را که تاکنون به این استان ابلاغ شده ، افزون بر 2 هزار و 260 میلیارد ریال اعلام کرد.

خیریانپور گفت: دولت در مجموع از محل تبصره 18 و بسته رونق اشتغال نیز 500 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای طرح های اقتصادی و صنعتی اشتغالزایی مصوب کرده که به صورت شناور در اختیار استان ها قرار داده می شود.

به گفته وی ، سهم استان ها از محل تسهیلات بسته معرفی طرح های اشتغالزا دارد و هر میزان که طرح معرفی شود در صورت تایید تسهیلات نیز اختصاص داده می شود.

استان مازندران در سال گذشته از محل تسهیلات رونق تولید چهار هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات به یک هزار واحد صنعتی و کشاورزی پرداخت کرد.

در سال گذشته دولت 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات بسته رونق تولید برای کشور مصوب کرده بود که بانک ها حدود 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات از این محل به بیش از 16 هزار واحد صنعتی دادند.

براساس آخرین آمار ، نرخ بیکاری در مازندران 9.8 درصد است که نسبت به میانگین کشوری که 12.6 درصد اعلام شده ، نرخ بیکاری در این استان حدود 2.8 درصد کمتر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه