English

تفرقه و اختلاف باید از جامعه علوی رخت بربندد/دولتمردان برای حفظ جوانان وظیفه سنگینی دارند

امام جمعه موقت ساری گفت: امید است دولت دوازدهم بتواند با استفاده از رهنمودهای رهبری حمایت‌های مجلس و وزرایی کارآمد مشکلات امروز جامعه اسلامی ایران که مشکلات تولید و رونق آن و همچنین مشکل بزرگ بیکاری که بر مردم ما فشار وارد کرده است را برطرف کند.

تفرقه و اختلاف باید از جامعه علوی رخت بربندد/دولتمردان برای حفظ جوانان وظیفه سنگینی دارند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تبریک روز ولادت امام رضا(ع) با بیان اینکه امام رضا(ع) و رئوف لقب امام هشتم است اظهار کرد: این دو لقب جایگاه ویژه‌ای برای امام ترسیم می‌کند، هم رضایت می‌دهد، می‌بخشید و هم نهایت مهربانی است.

وی با اشاره به اینکه مقام رافت بالاتر از رحمت است خاطرنشان کرد: مؤمن باید خیرخواه و دلسوز باشد، خیر همه را بخواهد حتی کسانی که بد هستند برای آنها هم دلسوزی کند.

امام جمعه موقت شهرستان ساری ادامه داد: رافت یعنی مهربانی ویژه که هیچ‌گونه رنج و اذیت و آزاری نباشد اما در مقام رحمت ممکن است نگرانی یا درد و رنجی وجود داشته باشد.

این مسؤول با اشاره به محبت و رافت در زندگی امام رضا(ع) بیان کرد: کرامت و عنایت امام هشتم طوری بوده که به همه مردم محبت داشته است.

یوسف‌پور با اشاره به اینکه خیرخواهی، اخوت و محبت باید جامعه شیعی و رضوی را فرا گیرد افزود: باید تفرقه و اختلاف از جامعه رضوی و علوی رخت بربندد تا برکات الهی شامل حال ما شود تا عزت دنیا و سعادت آخرت را تأمین کنیم.

وی با اشاره به روز حقوق بشر اسلامی گفت: حقوق بشر و کرامت انسانی دو بار مورد هجمه شدید قرار گرفت یکبار عصر جاهلیت و بربریت و دوم در جهان امروز که عصر جاهلیت مدرن است.

امام جمعه موقت ساری بیان کرد: زمام‌داران طاغوتی و نالایق امروز در دنیا حقوق کرامت خدادادی همه انسان‌ها اعم از کودک و نوجوان، زنان و مردان را مورد هدف قرار داده‌اند و به نام حقوق بشر و آزادی، کرامت انسان‌ها را به باد می‌دهند.

این مسؤول ادامه داد: آمریکا در قرن 20 بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی را انجام می‌دهد و 160 هزار نفر را کشته و مجروح می‌کند و در سراسر دنیا به آدم‌کشی مشغول است و خود را سردمدار آزادی و حقوق بشر معرفی می‌کند.

یوسف‌پور با اشاره به بی‌هویت کردن جوانان و زنان در عصر جاهلیت مدرن اظهار کرد: تربیت جوانان و نوجوانان و نسل جدید و حفظ عفت زنان، حیا و حجاب زنان و جوانان که سرمایه بزرگی هستند کار سخت و دشواری است.

وی افزود: همه مسؤولان، پدران و مادران و مردم باید مراقب و مواظب باشند، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید این موقعیت را برای تربیت نسل جوان بخوبی بدانند.

امام جمعه موقت ساری یاد آور شد: دولتمردان برای حفظ جوانان وظیفه سنگینی دارند، آنها حتی کودکان را هدف قرار دادند که آنان را بی‌هویت بار بیاورند و ما این وظیفه سنگین را داریم و باید مراقب باشیم تا ارزش‌ها را حفظ کنیم.

این مسؤول بیان کرد: هیچ‌گاه نباید از تکریم و تعظیم شهدا و علما غافل باشیم چون امنیت، کرامت، آرامش ما از زحمات علما و خون‌های شهداست.

یوسف‌پور با اشاره به روز خبرنگار اظهار کرد: باید بپذیریم که خبرنگاری شغلی مقدس، خطیر و پرخطر و پراضطرابی است و خطر هم در پیش دارد.

وی با بیان اینکه باید همواره این شغل را مقدس و محترم بشماریم افزود: برای خبرنگاران دعا و یاری‌شان کنیم تا وظیفه سنگین و خطیر و مقدشان را انجام دهند و البته خبرنگاران هم باید همواره صداقت، امانت حرمت‌داری، منافع ملی بصیرت و هوشیاری و انتقاد سازنده را برای اصلاح جامعه در دستور کار داشته باشند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به برگزاری مراسم حج امسال خاطرنشان کرد: 11 هزار نفر از ایران در مدینه حضور دارند امید است تا با سلامتی و حج قبول شده به وطن برگردند.

این مسؤول با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مسؤولیت برنامه‌ریزی و هماهنگی کل مراسم‌ها را به‌عهده دارد خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طول 38 سال به خوبی انجام وظیفه کرده است.

یوسف‌پور با اشاره به تنفیذ ریاست جمهوری، گفت: امید است دولت دوازدهم بتواند با استفاده از رهنمودهای رهبری حمایت‌های مجلس و وزرایی کارآمد مشکلات امروز جامعه اسلامی ایران که مشکلات تولید و رونق آن و همچنین مشکل بزرگ بیکاری که بر مردم ما فشار وارد کرده است را برطرف کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه