English

انهدام باند کلاهبرداری پیامکی میلیاردی در مازندران

رئیس پلیس فتای مازندران از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری پیامکی میلیاردی در استان خبر داد.

انهدام باند کلاهبرداری پیامکی میلیاردی در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، حسن محمدنژاد در جمع خبرنگاران گفت: در پی مراجعه و طرح شکایت یکی از شهروندان با مرجوعه قضایی به این پلیس مبنی بر کلاهبرداری پیامکی از وی از سوی افرادی ناشناس، موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات از مالباخته دریافتند، فرد یا افرادی با ارسال پیامک به مالباخته مبنی بر اینکه وی در مسابقه رادیویی برنده 50 میلیون ریال کمک هزینه سفر شده‌ با این ترفند اطلاعات حساب بانکی وی را دریافت و از این طریق به برداشت غیرمجاز 230 میلیون ریال از حساب بانکی‌اش اقدام کرده‌اند.

رئیس پلیس فتای مازندران افزود: کارآگاهان این پلیس با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی در دو متهم به کلاهبرداری پیامکی به نام های " م-ق" و "ح-ع" را در شهر پردیس استان تهران شناسایی کردند.

این مسؤول گفت: مأموران در ادامه تحقیقات با شناسایی مخفیگاه متهمان با هماهنگی قضایی این افراد را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و در بازدید از مخفیگاه آنان 24 عدد کارت عابر بانک به همراه تعدادی سیم کارت و کپی شناسنامه کشف کردند.

محمدنژاد اظهار کرد: متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشتند با همکاری و راهنمایی یکی از دوستانشان که در زندان به سر می‌برد، اقدام به کلاهبرداری پیامکی می‌کردند.

وی افزود: در ادامه تحقیقات همدست متهمان به نام " ع – و" با دستور قضایی در زندان شناسایی شد و در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی و چندین فقره کلاهبرداری به ارزش بیش از یک میلیارد ریال اقرار کرد.

رئیس پلیس فتای مازندران با اشاره به اینکه هرگز نباید به پیامک‌های غیر واقعی و پیشنهاد‌های واهی و عوام‌فریبانه توجه کرد، ادامه داد: به پیامک‌هایی که به شیوه‌های مختلف مثل اعلام برنده شدن شما در مسابقات و قرعه‌کشی‌ها، امور خیریه و مواردی از این دست، اطلاعاتی نظیر اطلاعات کارت بانکی شما را درخواست می‌کنند، اعتماد نکرده و به آنها پاسخ ندهید.

وی گفت: برای پرداخت و انتقال وجه به حساب شما نیازی به مراجعه حضوری شما جلوی دستگاه عابر بانک نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه