English

اغلب واحدهای تولیدی نتوانستند از معافیت‌های بر درآمد بهره‌مند شوند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر اغلب واحدها نتوانستند از معافیت‌های بر درآمد بهره‌مند شوند.

اغلب واحدهای تولیدی نتوانستند از معافیت‌های بر درآمد بهره‌مند شوند

به گزارش خبرگزاری موج، محمد محمدپورعمران در جلسه بسته رونق اقتصادی ، اظهار کرد: در سال جاری برنامه اشتغال ۹۵۰ هزار نفر برنامه‌ریزی شده است که در این زمینه وزارتخانه استان حدود نیمی از این اشتغال را اعلام آمادگی کرده که با همکاری سیستم مالی و بانکی کشور بتواند محقق کند.

وی افزود: در مازندران امسال در بخش صنعت ۱۱ هزار و ۵۰۰ اشتغال مستقیم و دو برابر این میزان اشتغال غیر مستقیم را هدف‌گذاری کردیم که در شهرستان‌های مختلف برش شهرستانی خورده است و بیش از ۱۷۰ پروژه به صورت خاص و با نام مشخص کرده‌ایم.

رئیس سازمان صنت، معدن و تجارت مازندران در خصوص برنامه سه شهرستان، بیان کرد: سیاست تدوین راهبرد قلتان همیشه قابل اصلاح است اما هدف کلی مشخص شده، این دستاورد برنامه‌ریزی است که ما با شرایط زمان بتوانیم برنامه‌ها را اصلاح کنیم اگر چه مسیر و هدف مشخص است.

محمدپورعمران در ادامه گفت: نباید مسأله استفاده از خاک به‌عنوان تغییر کاربری زمین شخصی افراد دیده شود، همه مشکلات از این است که آن را تغییر کاربری می‌نامیم با کمک نماینده و ائمه جمعه، بر این موضوع پافشاری خواهیم کرد که اگر مساله برداشت از یک زمین شخصی و استفاده مجدد کشاورزی را تغییر کاربری نبینیم دیگر احراز سند مالکیت لازم نیست و مانند گذشته قابل انجام خواهد بود.

وی در مورد طرح‌های بالای ۶۰ درصد، بیان کرد: هشت طرح در سبد هدف قرار داده‌ایم که از مهمترین و افتخارترین آنها شرکت پارس طیور آسیا است در برنامه داریم و امیدواریم این پروژه با حضور رئیس جمهور افتتاح شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در خصوص قالی‌بافی، گفت: واحدهای قالیبافی بخش مهمی از اشتغال بانوان است که باید برای آنها تسهیلات کم‌بهره پیش‌بینی کنیم که قطعا انجام شدنی است.

این مسؤول  افزود: اتصال خط راه آهن به شهرک صنعتی و ایجاد شهرک ۳۰۰ هکتاری را در دستور کار قرار داده‌ایم، زمانبندی‌ها در این خصوص انجام و کار شروع شده است اما در استمرار واحدها باید مراقب باشیم که به حریم میانکاله آسیب نرساند.

محمدپورعمران یادآور شد: از مهمترین پروژه‌ها در گلوگاه تونل کوره در آجرپزی خاجیان است که مورد تصویب قرار گرفته این طرح  تنها طرحی بود که مورد تایید قرار گرفته است بنابراین اجرا خواهد شد.

وی گفت: واحدهای تولیدی ما باید از سقف حداکثری معافیت‌ها برخوردار شوند، در شهرک‌های صنعتی بیرون از ۳۰ کیلومتر از مرکز استان معافیت مالیاتی دارند و در شهرک‌های مناطق محروم معافیت بیشتر است اما متاسفانه در حال حاضر اغلب واحدها نتوانستند از معافیت‌های بر درآمد بهره‌مند شوند به دلیل اینکه ایرادهایی در دفاتر مطرح می‌شود که مالیات را دوباره اعلام می‌کنند، این موضوع در دست بررسی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه