English

فرسودگی ۲۰۰ کیلومتر از شبکه توزیع آب ساری

مدیر آبفای شهری ساری از فرسودگی 200 کیلومتر از شبکه توزیع آب ساری خبر داد.

فرسودگی 200 کیلومتر از شبکه توزیع آب ساری

به گزارش خبرگزاری موج، برارزاده با اشاره به افزایش پیک مصرف آب شرب در ساری با توجه به افزایش دمای هوا ، گفت : نیاز جمعیت 315 هزار نفری شهری و 22 هزار نفری روستایی ساری یکهزار و 500 لیتر در ثانیه و پیک مصرف هم از یکهزار و 200 تا یکهزار و 500 لیتر متغیر است.

وی افزود : نیاز آبی مردم ساری از 27 حلقه چاه و حدود 300 تا 500 لیتر آن از تصفیه خانه از طریق 750 کیلومتر لوله کشی تامین و توزیع می شود.

برارزاده ادامه داد : آب شرب ساری از منبع اولیه به دو مخزن 20 و 25 هزار لیتری وارد و از این طریق توزیع می شود و برای پیشگیری از مشکلات تامین آب در آینده یک مخزن 20 هزار لیتری نیز تا پایان سال آینده به مخازن ساری افزوده می شود.

مدیر آبفای ساری به تهدید چاه های آب ساری از طریق چاه های جذبی و پایین رفتن سطح آب های زیرزمینی اشاره کرد و گفت: تا چند سال آینده این 27 حلقه چاه از مدار خارج می شوند و درحالت انتظار خواهد ماند و آب ساری از طریق تصفیه خانه سد شهید رجایی تامین خواهد شد.

برارزاده تاکید کرد : در حال حاضر در تامین آب شرب مشکلی وجود ندارد ولی در توزیع آب به دلیل فرسودگی 200 کیلومتر از شبکه با مشکلاتی از قبیل هدررفت آب مواجهیم و از این مقدار شبکه فرسوده 150 کیلومتر قدمتی بالای 25 سال دارد.

وی اصلاح سالانه هشت کیلومتر از این شبکه را از اقدامات آبفای ساری برشمرد و افزود : اعتبارات موجود پاسخگوی نیاز اصلاح شبکه نیست.

هدر رفتن بیش از 30 درصدی آب در ساری

مدیر آبفای ساری شکستگی های خط انتقال، کنتورهای خراب و انشعابات غیرمجاز را از جمله دلایل هدررفت آب عنوان و تصریح کرد: میزان هدررفت آب در ساری 30 تا 32 درصد مجموع اب تولیدی است که با شناسایی شکستگی ها در چهار ماه ابتدای سال جاری کاهش 5 درصدی داشته است.

وی میزان پرت آب در کشور را 25 درصد از مجموع آب تولیدی و در استان مازندران 29 درصد عنوان و خاطرنشان کرد: 15 درصد از هدررفت آب ساری در زمان مصرف هدر می رود.

برارزاده در مورد کنتورهای خراب نیز گفت : 70 هزار کنتور خراب در استان مازندران وجود دارد که از این تعداد هشت هزار کنتور متعلق به ساری است و سالانه یک تا 2 هزار دستگاه کنتور از سوی آبفا تعویض می شود و این در حالی است که سالانه 10 درصد از کنتورهای آب نیز به طور معمول خراب می شود.

وی به فعالیت سامانه 122 نیز در ساری اشاره کرد و گفت : این سامانه جهت اطلاع رسانی مردمی از شکستگی های شبکه توزیع آب و مشکلات این حوزه است.

افت فشار آب در 9 نقطه شهر ساری

به گفته برارزاده 9 نقطه شهری ساری نیز در زمان پیک مصرف با افت فشار آب مواجه است که با اجراهای شبکه توزیع از جمله افزوده شدن 12 کیلومتر لوله گذاری جدید تا پایان امسال به شبکه توزیع، این معضل نیز رفع خواهد شد.

وی در زمینه کیفیت آب نیز گفت : آب شهر ساری به صورت روزانه توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و کارشناسان آبفا کنترل می شود و در صورت برخورد با کوچک ترین مشکل، چاه آلوده از مدار مصرف خارج می شود.

مدیر آبفای ساری با اشاره به خروج هفت حلقه چاه طی چندسال گذشته از مدار مصرف گفت: آب شرب ساری از مرغوبیت لازم برخوردار است و در مورد سنگینی آب نیز باید شهروندان مطلع باشند که این املاح نیازهای بدن هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی